شرایط آب، بحرانی است/همیشه امید وجود دارد

نویسنده اطلس تصویری "پابه پای زاینده رود" گفت: ۲۷ استان کشور درگیر خشکسالی هستند و ۲۰ تا ۸۰ درصد کاهش بارش و کمبود آب داشته اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همایش "اصفهان و زاینده رود" بعد از ظهر پنج شنبه_ششم  اردیبهشت‌ماه_  به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان، از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل، وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار و از کتاب "اطلس تصویری پابه پای زاینده رود" نوشته "حشمت الله انتخابی" رونمایی شد.

حشمت الله انتخابی در این همایش اظهار کرد: متاسفانه در خصوص وضعیت بحرانی آب، واقعیت به مردم گفته نشده است و به طور قطع از ابتدای تابستان، دیگر آب آشامیدنی وجود نخواهد داشت.

این فعال محیط زیست اصفهان با بیان اینکه به جز چند استان گلستان، مازندران و آذربایجان، ۲۷ استان درگیر خشکسالی هستند، افزود: کل این ۲۷ استان از ۲۰ تا ۸۰ درصد کاهش بارش و کمبود آب داشته اند و در بخش هایی از ۷ استان کشور وضعیت به مراتب وخیم تر وجود داشته است.

وی با ابراز امیدواری از تبدیل تهدیدها به فرصت، تصریح کرد: در این زمینه نیازمند مشارکت همدلانه مردم و دولت هستیم تا بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

نویسنده کتاب اطلس تصویری پابه پای زاینده رود، ضمن تشکر از همراهی افرادی که در حوزه پژوهشی و مالی این کتاب کمک کرده اند، ادامه داد: من معتقد هستم که برای ایجاد مسوولیت، عشق و علاقه و برای عشق و علاقه، معرفت و شناخت لازم است.

انتخابی با هشدار در خصوص وضعیت بحرانی آب، گفت: شرایط امروز در خصوص آب، بحرانی و خطرناکی است اما زمین بحران های سختی را پشت سر گذاشته و همیشه امید وجود دارد، به شرط آنکه همیاری و همراهی انسان ها نیز وجود داشته باشد.

کد خبر 342510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.