مدیران باید بر مبنای حسابرسی عملکرد مورد نظارت قرار گیرند

استاندار اصفهان گفت: اگر مدیر نتواند خطر کند و ریسک پذیر نباشد با کارمند ساده تفاوتی نخواهد داشت و باید استانداردهایی در سازمان های نظارتی تعریف شود که برمبنای حسابرسی عملکرد مدیران مورد قضاوت قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در نشست مدیران دستگاه های اجرایی استان که با حضور رییس دیوان محاسبات کشور برگزار گردید، با اشاره به سوابق دکتر عادل آذر در پست های اجرایی و مدیریتی، اظهارداشت: دیدگاه های ایشان در نگاه به امور اجرایی و واقعیت های اجرایی دستگاه ها بسیار مهم است و براساس این دیدگاه قضاوت ها بر مبنای اقدام و عملکرد و واقعیت های اجرایی صورت می گیرد.

استانداراصفهان با بیان اینکه مسئولان دیوان محاسبات و بازرسی باید از افرادی باشند که سابقه ی فعالیت های اجرایی را داشته باشند، افزود: نگاه دیوان محاسبات در ارائه ی مشورت و مشاوره به مدیران قبل از وقوع خطا قابل تقدیر است.

مهرعلیزاده در ادامه با اشاره به دیوان سالاری و بروکراسی اداری در استان، اظهار کرد: از ابتدای ورود به استان این امر مورد تذکر جدی قرار گرفت و در ۶ ماه گذشته نشان داده شده است عدم تسریع در فعالیت ها ناشی از عدم انگیزه و علاقه نیست بلکه به دلیل نگرانی مدیران از ایجاد نقص و فضای نظارتی استان است.

وی با بیان اینکه حیات اقتصادی آینده مردم و کشور به حضور فعال بخش خصوصی وابسته است، تصریح کرد: مدیران باید توجه داشته باشند که محافظه کاری بیش از اندازه اثر منفی بر روحیات مردم و مراجعه آن ها به سازمان ها بویژه در بخش سرمایه گذاری دارد.

استانداراصفهان یکی از ویژگی های بارز مدیران را قبول خطر و ریسک برشمرد و افزود: اگر مدیر نتواند خطر کند و ریسک پذیر باشد با کارمند ساده تفاوتی نخواهد داشت و این عملکرد قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید استانداردهایی در سازمان های نظارتی تعریف شود که برمبنای حسابرسی عملکرد مدیران مورد قضاوت قرار گیرد، افزود: اگر مدیران با توجه به ویژگی محافظه کاری خود کاری انجام ندهند باید مورد مواخذه قرار گیرند و باید نسبت به این عدم اقدام پاسخگو باشند.

محسن مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: در بیانات رهبر معظم انقلاب و تذکرات رییس جمهور هم به صورت صریح اعلام شده است که اگر مدیری در سمت خود از انجام فعالیتی می ترسد باید کنار رود چرا که وظیفه ی ما کار کردن برای مردم است و باید این دیدگاه در سیستم ها جاری و ساری شود.

کد خبر 342467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.