قانون‌خواهی ایران هنوز وام‌دار تبریز و تبریزی‌ها است

شهردار تبریز با بیان اینکه قانون‌خواهی ایران عزیز هنوز وام‌دار تبریز و تبریزی‌هاست، گفت: مردمان تبریز در امتحانات سخت تاریخ حماسه ساخته‌اند و پیروز شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ایرج شهین باهر در افتتاحیه رویداد «تبریز۲۰۱۸» که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: تبریز که به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده، در تمام دوران‌ها در برابر طوفان‌ها ایستاده است.

وی ادامه داد: ارگ تبریز یکی از بناهایی است که همواره همچون پاسداری غیرتمند شهر را می‌پاید و واقعا یکی از بناهای تاریخی و ارزشمند کشور به شمار می‌رود.

شهردار تبریز عنوان کرد: مقبره‌الشعرا تبریز که ۴۰۰شاعر و عارف و عالم نامدار در آن به خاک سپرده شده‌اند، از دیگر مکان‌های ارزشمند تبریز است که شاعرانی از قطران تبریزی تا خاقانی و شهریار در آن به خواب ابدی فرو رفته‌اند.

وی در ادامه توضیح داد: کوچه‌های شهر تبریز حق و آزادی را فریاد می‌کشند و کسانی چون شهید محمد خیابانی و شهادت در راه حق را همچون رسمی نیکو از خود بجای گذاشته‌اند.

شهین‌باهر با بیان اینکه قانون‌خواهی ایران عزیز هنوز وام‌دار تبریز و تبریزی‌هاست، گفت: مردمان تبریز در امتحانات سخت تاریخ حماسه ساخته‌اند و پیروز شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تبریز شهر حماسه و خون است چراکه قیام مردم قم در زمان انقلاب را همچون مشعلی فروزان روشن نگه داشت و پس از پیروزی انقلاب نیز آن را رها نمی‌کند.

شهردار تبریز افزود: در دوران دفاع مقدس نیز تبریز شهدای بسیاری را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به شهیدان باکری‌ها و شفیعی اشاره کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که رویداد «تبریز۲۰۱۸» بتواند به توسعه همه‌جانبه این شهر کمک کند.

منبع:مهر

کد خبر 342418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.