اختصاص ۱۴ میلیارد به مشاغل خانگی شهرضا

شهرضا - رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا گفت: اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان در سال گذشته، ۱۴ میلیاد ریال بوده که باید تا پایان تیرماه امسال، جذب شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مصطفی اباذری عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان، اظهار کرد: در آذرماه سال گذشته، اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر بنگاه‌ها به شهرستان اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه تاکنون در این زمینه طرح‌هایی به ارزش ۸۰ میلیارد تومان آماده و در سامانه «کارا» ثبت شده است، تصریح کرد: در زمینه اشتغال روستاییان نیز اعتباری به میزان پنج میلیارد تومان برای شهرستان مصوب شد که تاکنون ۲.۵ میلیارد تومان از آن تخصیص داده شده است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان اینکه ۴۵ درصد از اعتبارات اشتغال روستاییان در بخش کشاورزی بوده است، گفت: در بخش‌های دیگر همچون گردشگری و صنایع دستی نیز می‌توان طرح‌هایی تهیه و ارسال کرد.

اباذری با اشاره به تأکیدات رییس جمهور مبنی بر حمایت از کارآفرینان و اشتغال جوانان، اظهار کرد: طرح‌های پیشنهادی باید دارای توجیه اقتصادی باشد تا از تبدیل بیکاران به بیکاران بدهکار، جلوگیری شود.

وی با اشاره به افزایش هفت برابری اعتبارات مشاغل خانگی این شهرستان، تصریح کرد: میزان این عتبارات از ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۹۵ به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال گذشته افزایش یافت که تا پایات تیرماه باید جذب شود.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا ادامه داد: از مجموع اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان، ۲۵ درصد در زمینه خوداشتغالی و ۷۵ درصد در زمینه ایجاد واحدهای پشتیبان بوده است.

اباذری اظهار کرد: تاکنون ۴۴ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان جذب شده است.

کد خبر 342395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.