کودکان کاشانی در خانه های بازی سنجش بینایی شدند

کاشان - به مناسبت هفته سلامت "طرح غربالگری سنجش بینایی کودکان" درخانه های بازی شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، در این طرح غربالگری که توسط اداره شهر سالم و امور بازیخانه های معاونت فرهنگی اجتماعیسازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در چهار خانه بازی برگزار شد، کودکان مقطع سنی  سه تا شش سال به منظور سنجش بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم، توسط تیم تخصصی بینایی اداره بهزیستی کاشان مورد سنجش قرار گرفتند.

سید هادی مسعودی علوی، مدیر اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان اظهار کرد: طرح غربالگری سنجش بینایی ویژه کودکان در خانه های بازی قصر کودک، شازده کوچولو، دارا و سارا و خانه بازی کلاه قرمزی برای مقاطع سنی سه تا شش سال با هدف شناسایی کودکان مشکوک به بیماری تنبلی چشم و دچار اختلالات چشمی اجرا شد.

وی با بیان اینکه تنبلی چشم  یکی از شایع ترین دلایل کم بینایی شدید و نابینایی در ایران است که قابل پیشگیری و درمان است، افزود: این طرح با هدف ارتقاء سلامت جسمی کودکان و اطلاع خانواده های آن ها از سلامت بینایی فرزندان برگزار شد.

علوی تصریح کرد: در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در خانه های بازی، بیش از ۷۰  کودک سه تا شش سال مورد سنجش قرار گرفته که از این تعداد ۶۱ نفر سالم شناسایی و تعداد ۹ نفر به سطح دو  اپتومتریست  و مراکز بینایی سنجی ارجاع داده شدند تا از شدت بروز نابینایی جلوگیری شود.

وی گفت: کارشناسان معتقدند سه تا شش سال سن طلایی تشخیص تنبلی چشم در کودکان بشمار می رود و اگر در این سنین مشکل بینایی تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان بوده و در برخی موارد نیز ممکن است علائم ظاهری نداشته باشد که با انجام مداخلات به هنگام امکان برگشت ۱۰۰ درصدی بینایی وجود دارد.

به گزارش ایمنا، تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که با درمان به موقع و تشخیص زودهنگام از کم بینایی و نابینایی کودک جلوگیری می کند.

کد خبر 342384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همشهری کاشانی IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    0 0
    عرض خسته نباشید به معاون فرهنگی سازمان ومدیران پرتلاششان