اقتصاد فرهنگی سرمایه بر نیست

عضو انجمن بین المللی اقتصاد فرهنگ گفت: بسیاری از شهرها با استفاده از ظرفیت های تاریخ غنی و کهن خود رویدادهای فرهنگی تعریف کرده و آن را در راستای سیاست های شهری اجرا کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، حمیدرضا شش جوانی در دومین روز کارگاه آموزشی برنامه ریزی فرهنگی برای رویدادهای ترویج کتاب خوانی در قمصر کاشان اظهار کرد: هر شهری امکانات اجتماعی خاصی دارد که در طول سال یک روز را با توجه به ویژگی های آن نام گذاری کرده و رویدادهایی برگزار می کنند.

وی افزود: هر شهری که بتواند از ظرفیت های خود حتی از کمترین تجربیات استفاده کند در تغییرات مثبت اجتماعی در ایران کمک کرده است.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر ایجاد یک روحیه اجتماعی در جامعه گفت: ایجاد باشگاه های کتابخوانی یا تشویق مردم به مطالعه کتاب توسط کودکان خود از نمونه های تحقق این موضوع است.

شش جوانی با بیان اینکه اقتصاد فرهنگی سرمایه بر نیست بلکه کاربر است، افزود: به جای اینکه دنبال بودجه های دولتی باشیم باید با مشارکت ها در کشور توسعه ایجاد کنیم.

عضو انجمن بین المللی اقتصاد فرهنگ اظهار کرد: ممکن است در آینده نزدیک در زمینه توسعه اقتصاد فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک تضارب آراء با وزارت خانه های دیگری مانند میراث فرهنگی و وزارت ورزش وجوانان داشته باشد.

شش جوانی خاطرنشان کرد: مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد در شهرها به عنوان یک ارگان اجرایی برنامه هایی بر اساس ظرفیت های موجود محل خدمت خود تهیه کنند که قابلیت اجرایی داشته باشد.

به گزارش ایمنا، کارگاه برنامه ریزی ویژه رویدادهای ترویج کتابخوانی با حضور ۸۰ نفر از معاونان فرهنگی ادارات کل و روسای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور به مدت دو روز سوم و چهارم اردیبهشت ماه در قمصر کاشان برگزار شد.

کد خبر 342367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.