صلواتی: اصفهان تا ۱۴۰۰ شهر دوچرخه ها می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: بر اساس برنامه ۱۴۰۰، اصفهان دوباره به شهردوچرخه ها تبدیل خواهد شد و ١٠ درصد سهم حمل و نقل، به دوچرخه اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی صبح امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک اظهار کرد: همه با مشکلات اصفهان در زمینه آلودگی هوا آشنا هستیم به همین خاطر اینجا جمع شده‌ایم تا راه‌حل‌های رفع آلودگی هوا را ارائه دهیم.

وی افزود: برنامه‌ای که برای اصفهان تدوین شده این است که تا سال ۱۴۰۰ اصفهان به شهر دوچرخه ها بازگردد و ۱۰ درصد حمل و نقل توسط دوچرخه انجام شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش زیرساخت های حمل و نقل پاک و دوچرخه، گفت: سال گذشته با اجرای طرح "بفرمایید دوچرخه" نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان دوچرخه در دو ماه به فروش رفت و این نشان از استقبال بی نظیر مردم از این طرح داشت.

صلواتی ادامه داد: امسال طرح "بفرمایید موتور برقی" همزمان با نخستین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک کلید خورد و به گفته فروشندگان با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

وی با اشاره به عرضه خودروها، اتوبوس‌ها و تاکسی‌های هیبریدی در این نمایشگاه، ابراز امیدواری کرد: تسهیلات خرید موتورهای برقی توسط بانک قرض الحسنه رسالت طی اقساط بلندمدت و بدون کارمزد ارائه شود و بانک رسالت از مردم و شهر اصفهان حمایت کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با تشکر از دغدغه شرکت بین المللی نمایشگاه‌های اصفهان برای برپایی نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک تاکید کرد: این نمایشگاه در حساس‌ترین برهه و با کمک تمامی مسئولان شهرداری و مدیران مناطق برپا شد و نخستین نمایشگاهی است که هر چهار سالن در آن فعال هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت همه از این نمایشگاه بتوانیم زمینه ورود پاکروها به شهر را فراهم کنیم.

کد خبر 342264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.