بمباران‌های مناطق مسکونی در یمن نشان استیصال متجاوزین است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: تشدید بمباران‌های مناطق مسکونی نشان از استیصال و ناکامی متجاوزین به یمن در رسیدن به اهداف خود دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز دیپلماسی و ارتباطات رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی، حملات اخیر هواپیماهای عربستان سعودی به اهداف غیر نظامی در شهرهای مختلف یمن به ویژه حمله وحشیانه به یک مراسم عروسی در استان حجه که منجر به کشته و مجروح شدن ده ها نفر از شهروندان بیگناه یمنی از جمله زنان و کودکان شد را شدیدا محکوم کرد.

قاسمی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این اقدام خشونت بار و غیر انسانی گفت: تشدید بمباران های مناطق مسکونی نشان از استیصال و ناکامی متجاوزین به یمن در رسیدن به اهداف خود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه حمایت تسلیحاتی بعضی از کشورهای غربی از عربستان سعودی را غیرمسئولانه خواند و حملات به مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی و جلوگیری از دسترسی سازمان ها و نهادهای مسئول بین المللی در امر امدادرسانی را نقض اصول و قواعد حقوق بشردوستانه برشمرد و از سازمان ملل متحد و کشورهای موثر در بحران یمن خواست تا تلاش های خود را برای توقف فوری حملات افزایش داده و تدابیر و اقدامات لازم را برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان بکار گیرند.

کد خبر 342186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.