شهردار اصفهان: پردیس فیزیک و سلامت مفاهیم دشوار درسی را آسان می کند

امروز _دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه- به مناسبت نخستین روز هفته فرهنگی اصفهان "پردیس نمایشگاه فیزیک و سلامت اصفهان" با حضور شهردار ومعاونان وی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در آیین افتتاحیه این پردیس که با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان انجام شد، گفت: این مکان نخستین جایی است که با هدف استقرار سلامت در جامعه فرهنگ‌سازی آن از طریق آموزش‌های فیزیکی، سلامت و از طریق ارتباط مستقیم دبیران و متخصصان با دانش آموزان شکل گرفته است.

وی با اشاره به ابزارهای به کار رفته در این نمایشگاه، گفت:  ابزاری که در اینجا به کار رفته است در تلاش است تا معادلات سخت دوران مختلف را به صورت کاملا ساده به دانش‌آموزان انتقال دهد وبا بهره‌گیری از راهکارهای سلامت مفاهیم درسی را بدون فراموشی به دانش آموزان آموزش دهد.

شهردار اصفهان به سیستم گردش خونی که در این نمایشگاه وجود دارد اشاره کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان با دیدن سیستم گردش خون به صورت مستقیم با مفاهیم علمی آشنا شده و این کار چه بسا عامل مهمی در ایجاد علاقه و ادامه روند تحقیقاتی در آنها خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان امروزی درک درستی از پزشکی، پیراپزشکی و حتی علوم پایه ندارند، تصریح کرد: این نمایشگاه مفاهیم دشوار درسی را به صورت ساده برای دانش‌آموزان بیان کرده و آنها را برای انتخاب درست در آینده و یافتن علایق خود یاری می‌کند.

شهردار اصفهان با اشاره به اجرای چنین برنامه‌هایی در بسیاری از کشورهای مختلف دنیا، خاطرنشان کرد:  در بسیاری از مدارس خارج کودکان با بازی شیوه زیستن را آموخته و شخصیت اجتماعی خود را تدوین می‌کنند و با این کار استعداد آنها شناخته شده و در جهت مشخصی هدایت می‌شود و در نهایت انتخاب رشته و شغل در این مکان شکل می‌گیرد.

نوروزی با تاکید بر شکل‌گیری چنین فعالیتی و استفاده همزمان علم و هنر در تمام مجموعه‌های شهرداری، گفت: شکل‌گیری هنر  و زندگی در اصل آموزش عملی مفاهیم سخت به دانش آموز و آسان‌سازی دروس کاری است که در این مجموعه شکل گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که این حرکت در تمام رشته‌های مربوط به علوم پایه شکل گرفته و بتوانیم از این ابزار استفاده کنیم و با این کار زمینه رشد و بالندگی اهالی علم و دانش‌آموزان را فراهم سازیم.

کد خبر 342184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.