اصفهان تمدن سازترین شهر ایران است

معاون اداره آموزش و پرورش ناحیه پنج گفت: اصفهان مادرشهری افتخار آمیز است و باید نسل جدید را با تاریخ غنی اصفهان آگاه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی ضیایی در مراسم هفته فرهنگی اصفهان که صبح دوشنبه_ سوم اردیبهشت‌ماه_ در دبیرستان دخترانه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش رسالت اجتماعی است که میراث فرهنگی هم در این رسالت می گنجد.

معاون اداره آموزش و پرورش ناحیه پنج با بیان اینکه در بحث رسالت فرهنگی، حفظ و انتقال این میراث توسط تاریخ و فرهنگ مطرح است، افزود: تمدن ایران با سابقه ای پنج هزار ساله از تمدن های بزرگ جهان است و وظیفه هر ایرانی آشنایی کامل با تاریخ و فرهنگ خود است.

ضیایی با تاکید بر اینکه ایران تنها تمدنی است که آیین توحیدی در آن سابقه ای سه هزار ساله دارد، گفت: ما به عنوان شهروند ایرانی باید این مولفه را به جهانیان انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه تمدن پنج هزار ساله ایران جزو بزرگ‌ترین تمدن‌های جهان اس، ادامه داد: برخی شهرهای ایران در دوره های مختلف تاریخی باعث اوج گیری این تمدن شدند و در زمانی نیشابور، غزنه، تبریز و اصفهان جزء تاریخ ساز ترین شهرها بودند.

معاون آموزش و پرورش ناحیه پنج آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه اصفهان در زمان صفویه باعث گسترش و افتخار فرهنگ ایرانی بود افزود: اصفهان جزء تمدن سازترین شهرهای ایران است.

وی با بیان اینکه انتقال میراث فرهنگی اصفهان ضرورت بسیاری دارد، تصریح کرد: باید نسل جدید را با تاریخ غنی اصفهان آگاه کنیم و از این جهت اصفهان را نصف جهان می دانند.

ضیایی افزود: با تاکید بر اینکه اصفهان مادرشهری افتخار آمیز است، گفت: امیدواریم با برنامه های غنی بتوانیم فرهنگ اصفهان را به تمام دنیا معرفی کنیم که خوشبختانه شهرداری اصفهان در این خصوص تلاش بسیاری داشته و توانسته تاثیرگذاری اصفهان را به تمام دنیا نشان دهد.

کد خبر 342151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.