حفاظت از محیط زیست تنها با شعار ممکن نیست

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: مردم باید در حوزه محیط زیست به یاری دستگاه ها و سمن ها بیایند تا با تعامل سازنده، اقدامات مطلوبی را شاهد باشیم.

حیدر قاسمی در همایش روز زمین پاک که صبح یک‌شنبه_ دوم اردیهبشت‌ماه_ همزمان با روز زمین در سالن همایش های کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، گفت: با نگاه به متون دینی و مبانی اسلام می توان دریافت که محیط زیست و توجه به تأمین سلامت آن و حرکت در جهت آن مورد تاکید است و وظیفه الهی و حیات ما به عنوان اشرف مخلوقات، حفظ زمین و پاک نگه داشتن آن است.

وی با بیان این که حفاظت از محیط زیست را باید از خودمان شروع کنیم، افزود: حفاظت از محیط زیست تنها با شعار ممکن نیست بلکه لازم است از جزیی ترین ابعاد زندگی خود دست به کار شده و نسبت به فعالیت های سازنده اقدام کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: حاکمیت و دولت باید تصمیمات اصولی و اساسی در حوزه محیط زیست در نظر بگیرند و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در بخش محیط زیست به تک تک آحاد جامعه ضروری است و باید هر فردی اصل حدود و حقوق خود را در این زمینه بشناسند که این مهم در حل بسیاری از مشکلات زیست محیطی اثر گذار است.

قاسمی با بیان اینکه سازمان محیط زیست باید نظارت کافی و مستمر بر روی حوزه آلاینده های شهر و پسماندها داشته باشد اظهار کرد: نباید وضع موجود و اقدامات انجام شده در حوزه  محیط زیست را با دیگر ارگان ها و شهرهای دیگر مقایسه کنیم با مقایسه کردن وضع موجود با دیگر استان ها نباید در این حوزه متوقف شویم چرا که در حاضر در حوزه پسماند به خصوص در زمینه پردازش و دفن زباله ها با توجه به اقدامات صورت گرفته گذشته، کارهای انجام نشده بسیاری وجود دارد.

وی آموزش و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست را ضروری دانست و گفت: مردم باید در حوزه محیط زیست به یاری دستگاه ها و سمن ها بیایند تا با تعامل سازنده، اقدامات مطلوبی را شاهد باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری با ابراز امیدواری از اینکه در دو سال آینده وضعیت جمع آوری و امحا پسماندهای ویژه به خصوص پزشکی و کشاورزی بهتر شود، تصریح کرد: باید وظایف ارگان ها و دستگاه ها در زمینه پسماندهای ویژه مشخص و تفکیک  شود و در فرایند پردازش پسماندهای ویژه به خصوص پزشکی باید متولیان امر به وظایف خود متعهد باشند.

کد خبر 342075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.