مقاومت می‌تواند هر هدفی را در اسرائیل بزند

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این که تنها جایگزین مقاومت، مرگ و تسلیم در برابر صهیونیست‌ها خواهد بود، گفت: موشک‌های مقاومت لبنان قادر خواهند بود هر نقطه‌ای را از فلسطین اشغالی هدف قرار دهند.

به گزارش ایمنا، سیدحسن نصرالله گفت، دشمن اسرائیلی در آغاز تجاوز به لبنان قصد داشت فرمانده نظامی حزب‌الله را با بمباران مقر فرماندهی او در شهر صور ترور کند؛ هرچند با پایداری مقاومت نظامی و سیاسی مجبور شد با توسل به مجامع بین‌المللی، جنگ را به پایان برساند.

وی تأکید کرد: جرم ما این است که سلاح بر دوش گرفته‌ایم تا از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورمان دفاع کنیم. تنها جایگزین مقاومت، مرگ و تسلیم در برابر صهیونیست‌ها خواهد بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، امام موسی صدر در طول ۱۵ سال همواره از حکومت لبنان می‌خواست برای رویارویی با تجاوزات اسرائیل به لبنان، مداخله کند و در نتیجه مجبور به تأسیس گروه‌های مقاومت شد.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: موشک‌های مقاومت لبنان قادر خواهند بود هر نقطه‌ای را از فلسطین اشغالی هدف قرار دهند. ما هیچ وقت مقاومت را رها نخواهیم کرد. مقاومت ما هرگز قابل مبادله نیست و به معنای بقا و وجود و کرامت ما است. انتخابات پارلمانی در ششم ماه مه به مثابه پیامی برای پایبندی به مقاومت و دست برنداشتن از آن است.

دولت لبنان پرونده اقتصادی را در اولویت کارهای خود قرار دهد

­دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: گزینه مقاومت در لبنان معادله بازدارندگی در برابر دشمن اسرائیلی را به اثبات رساند. ما در این شرایط سخت از دولت می‌خواهیم پرونده اقتصادی را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

وی که به صورت ویدئو کنفرانس در همایشی سخنرانی می‌کرد، به حمله رژیم صهیونیستی علیه مقاومت لبنان در سال ۱۹۹۶ موسوم به «خوشه‌های خشم» اشاره کرد و گفت که در سایه ناتوانی دشمن صهیونیستی، شهروندان غیرنظامی هدف این حمله قرار گرفتند. امروز در حالی در صور  با یکدیگر دیدار می‌کنیم که حمله تجاوزکارانه رژیم اشغالگر در  ۱۱ آوریل را محکوم می‌کنیم.

سید حسن نصرالله گفت: فرزندان امام موسی صدر، جنبش امل و حزب‌الله با کمک هم مفهوم مقاومت را که منجر به پیروزی شد، تغییر دادند. مردم جنوب لبنان از سال ۱۹۴۸ منتظر بودند تا دولت به کمک آن‌ها بشتابد؛ تا اینکه امام موسی صدر جایگزینی برای آن ایجاد و مقاومت را تأسیس کرد. رژیم صهیونیستی در حمله آوریل ۱۹۹۶ مسیحیان و مسلمانان را هدف قرار داد و در نتیجه این حملات کشتارهای وحشتناکی رخ داد.

وی تصریح کرد: مردم جنوب لبنان از سال ۱۹۴۸ منتظر دولت بودند اما دولت دست به اقدامی نزد از این رو امام موسی صدر وادار شد تا دسته‌های مقاومت لبنان را تاسیس کند و هنگام تاسیس گروه‌های مقاومت، این گروه‌ها فقط سه تفنگ داشتند؛ بدون آن که از تجهیزات کافی برخوردار باشند.

وی افزود: در آن زمان دولت حضور نداشت اما در سال ۲۰۰۶ مقاومت، ارتش لبنان را به مرزها آورد. این مقاومت بود که دولت را به جنوب لبنان آورد. این دولت لبنان است که باید به خاطر عدم دفاع از ملت مورد سرزنش قرار گیرد؛ نه آن کسی که با سلاح خود از ملت دفاع می‌کند.

سید حسن نصرالله با بیان این که مقاومت که یک رویا بود، امروز به قدرتی واقعی بدل شد که دشمن از آن حساب می برد، گفت که مقاومت لبنان امروز هم صاحب قدرت و بوده و هم دارای موشک است و این توانایی‌ را دارد که هر هدفی را در اسرائیل بزند.

وی تأکید کرد: مقاومتی که امام موسی صدر برای مقابله با ارتش به اصطلاح شکست‌ناپذیر تأسیس کرد، امروز می‌تواند قلب دشمن را هدف قرار دهد. مقاومت ما قابل فروش و یا چانه‌زنی نیست و به معنای زندگی ماست. مقاومت ما همراه با فداکاری‌های بسیار بود از این رو هیچ گاه از آن دست نمی‌کشیم بلکه برای ما حکم عزت و کرامت را دارد.

وی به انتخابات پیش روی لبنان در ششم مه اشاره کرد و گفت:حضور شما در پای صندوق‌های رأی پیامی برای دنیا دارد و آن این که ما در جنوب لبنان هرگز مقاومت را تنها نخواهیم گذاشت.

کشور با طائفی گری ساخته نمی‌شود

سید حسن نصرالله با انتقاد از اوضاع بخش کشاورزی و صنعتی لبنان، گفت که به رغم هزینه‌های میلیاردی زیرساخت‌های این کشور در وضعیت خوبی نبوده و دولت باید چشم‌انداز اقتصادی واضحی ارائه دهد تا کشور به سمت پرتگاه حرکت نکند.

دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد: تیمی که از چندین دهه در لبنان متولی پرونده اقتصاد بود، شکست خورده است. از همین رو دولت باید چشم‌انداز اقتصادی روشنی داشته باشد تا کشور در ورطه سقوط گرفتار نشود. ما برای بررسی راهبرد دفاعی آماده هستیم و نبیه بری نخستین کسی است که بررسی این راهبرد را مطرح کرد.

سید حسن نصرالله با اشاره به این که خواستار گفت‌وگو میان لبنانی‌ها برای حل مساله طائفه‌گرایی است، تصریح کرد: با طائفه‌گرایی همه چیز در کشور فرقه‌ای و طائفه‌ای می‌شود. کشور با طائفی گری ساخته نمی‌شود و این همان چیزی است که رهبرانی که طرح ملی ندارند، در پیش می‌گیرند. لبنان به همه لبنانی‌ها نیاز دارد. لبنان به یک دولت وحدت ملی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما به نبیه بری در دولت و در مبارزه اعتماد داریم. نبیه بری تضمینی در سطح داخلی و در سطح ملی است. از همین رو در صور و الزهرانی فقط به فهرست امید و وفاداری رأی ندهید بلکه به نبیه بری نیز رأی دهید؛ زیرا فهرست امید و وفاداری به تمام رأی‌های شما نیاز دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 342015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.