ورود به املاک شهروندان بدون حکم قضایی غیرقانونی است

رییس کمیسیون نظارت، حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: ورود به املاک شهروندان بدون حکم قضایی غیرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، سید مسعود عسگریان با تأکید بر حفظ حقوق و تکریم جایگاه شهروندان گفت: ورود به املاک شهروندان بدون حکم قضایی تحت هیچ شرایطی مجاز نبوده و غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه حفظ حقوق و تکریم جایگاه شهروندان تحت هر شرایطی اولویت نخست شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان است، اضافه کرد: ما نماینده مردم هستیم و باید مدافع حقوق افراد باشیم و بر اساس آموزه‌های دینی و اخلاقی هیچ مسؤولی اجازه ندارد برای اجرای قانون به حریم خصوصی افراد تخطی کند و کرامت افراد را زیر سؤال ببرد.

رییس کمیسیون نظارت، حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: همانطور که اشاره شد حفظ حقوق شهروندان در اولویت است، از اینرو کارکنان حوزه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری در راستای اجرای آراء تخریب صادره از سوی کمیسیون‌های ماده 100 قانون شهرداری‌ها، بر اساس قانون و در ابتدای امر ملزم هستند اخطار رأی تخریب را با احترام و به صورت کتبی به مالکان املاک فاقد پروانه ساختمانی و یا مغایر با مندرجات پروانه ساختمانی ابلاغ کنند و در صورتی که مالکان املاک فوق در مهلت مقرر قانونی از اجرای رأی تخریب استنکاف کردند، عوامل این واحد پس از اتمام مهلت قانونی مجاز به تخریب ملک هستند.

وی در این خصوص افزود: چنانچه برای انجام عملیات تخریب نیاز به ورود به داخل ملکی که شهروندان در آن سکونت دارند ضروری باشد، بر اساس قانون در ابتدای امر بایستی با اذن و حکم مقام قضایی اجازه ورود به ملک اخذ شود که در غیر این صورت هرگونه اقدام کارکنان غیر اخلاقی و غیر قانونی است.

عسگریان یادآور شد: بر این اساس تمامی مدیران شهرداری در این گونه موارد ملزم به رعایت حقوق شهروندان هستند و هر گونه تخطی از روال قانونی پیگیری قضایی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تمامی خدمات و اجرای موارد قانونی به منظور خدمات‌رسانی هر چه بهتر به شهروندان انجام می‌شود، اظهار کرد: اگر شهروندی در حوزه مدیریت شهری اقدامی خلاف قانون انجام دهد بایستی با احترام و حفظ جایگاه و شخصیتش با وی رفتار قانونی کرد و کوچکترین رفتار و برخوردی خلاف این موضوع به هیچ عنوان مورد تأیید اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان نیست.

کد خبر 341957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.