پیشکسوتان و نوآوران به کمک شهر می‌آیند

مدیر سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان گفت: در کمیته سیما و منظر شهری سعی کرده ایم در انتخاب داوران از طیف پیشکسوتان، ‌اساتید و نوآوران شهر استفاده کنیم.

محمد عقیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: کمیته سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان از آغاز سال جدید بدون توقف در روند پاسخگویی به استعلام طرح‌های نماسازی مناطق از طریق مجموعه معاونت شهرسازی و معماری با هماهنگی کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی قرار است اقداماتی در جهت بهینه‌سازی وضع موجود انجام دهد.

وی در خصوص تغییرات اعضاء کمیته ستاد تصریح کرد: اعضاء کمیته تخصصی ستاد، ثابت نیستند و همواره در حال تغییر بوده و در سال‌جاری نیز بازنگری لازم صورت می‌گیرد.

مدیر سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان با اشاره به مبنای انتخاب داوران کمیته، گفت: تاکنون سعی کرده ایم در انتخاب داوران از طیف پیشکسوتان، ‌اساتید و نوآوران سطح شهر از یک طرف و از سوی دیگر مسئولان و کارشناسان ادارات مرتبط از جمله راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، نظام مهندسی و انجمن صنفی مهندسان معمار در شهرداری استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بازنگری در گردش کار نیز در دستور کار قرار دارد، اظهارکرد: ایجاد نمایشگاه دائمی از طراحی و اجرای نماسازی‌های موفق و همچنین نوع خاصی از نمایشگاه مجازی از دیگر برنامه‌های اداره طراحی شهری برای بهبود سیما و منظر شهری است.

عقیلی هدف از ایجاد نمایشگاه دائمی و مجازی را شفاف‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزش متخصصان، کارفرمایان و بهره‌برداران که اهمیت زیادی در ارتقاء معماری و سیما و منظر شهری دارند، عنوان کرد و افزود: از دیگر موارد مؤثر در آموزش پوستر، همایش و مسابقه است.

وی در پاسخ به این سؤال که ارایه طرح‌های نماسازی به چه شیوهای است و چگونه کنترل می‌شود؟ گفت: برای ارایه طرح‌های نماسازی دستور العملی وجود دارد و در گام اول، کنترل آن بهتر است قبل از استعلام از طریق کارشناسان منطقه صورت پذیرد، یعنی طرح‌هایی استعلام شود که مغایرتی با مفاد پروانه و یا ضوابط طرح های تفصیلی نداشته باشد.

رییس اداره طراحی شهری و مدیر سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان کوتاه کردن زمان پاسخ استعلام ها را ایده‌آل‌ترین اقدام برای تکریم ارباب رجوع خواند و تاکید کرد: برای دست یابی به اهداف برنامه سال ۹۷ همکاری، بودجه و فضای لازم مورد نیاز است.

وی با اشاره به نحوه نظارت بر اجرای طرح‌های مصوب، افزود: موضوع رصد و کنترل اجرای طرح‌های مصوب موضوع بسیار مهمی است، اما اداره طراحی شهری پرسنل قابل توجه از نظر کمّی ندارد و سعی دارد برای جلوگیری از موازی‌کاری و توسعه بی‌دلیل اداره از امکانات مناطق و حوزه شهرسازی برای این مهم بهره‌مند شود.

کد خبر 341928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.