سواد زیست محیطی شهروندان باید افزایش یابد

لنجان-شهردار زاینده رود گفت: دستیابی به محیط زیستی سالم و پاسداری از زمین پاک تنها با آموزش و فرهنگ سازی میسر خواهد شد بر همین اساس شهرداری و شورای اسلامی شهر زاینده رود برآن شد با برنامه ریزی اقدام به پاکسازی بستر خشک رودخانه زاینده رود با کمک شهروندان کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، ابوالفضل توکلی در همایش روز زمین پاک اظهار کرد: خداوند متعال زمین را به انسان ارزانی داشته و آن را محل حیات ما انسان ها به عنوان اشرف مخلوقات، موجودات و نباتات قرار داده است و باید گفت حفاظت از این نعمت بزرگ الهی نیز در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروزه به دلیل افزایش جمعیت و فعالیت انسان ها شاهد افزایش تولید زباله هستیم که این خود به یکی از مشکلات کره زمین تبدیل شده است، چراکه افزایش حجم زباله ها علاوه بر آلودگی زمین با هزینه های بالا برای دفع همراه است و از سوی دیگر دفن زباله بصورت غیراصولی و بهداشتی مشکلات جبران ناپذیر زیست محیطی به دنبال دارد.

توکلی اضافه کرد: نامگذاری دوم اردیبشت برابر با ۲۲ آوریل، «روز زمین پاک» به دلیل آن است که به خود یادآوری کنیم که به دلیل عدم رعایت مصرف منابع و ذخایر طبیعی و همچنین تخریب آنها حال زمین خوب نیست و بر همین اساس باید برخی از اعمال و رفتار خود را اصلاح کنیم و شیوه و دیدگاه خود را نسبت به مواجه با زمین بهبود ببخشیم.

وی عنوان کرد: در روز جهانی زمین پاک بسیاری از مردم جهان به پاکسازی محیط زیست می‌پردازند و به حفاظت و صیانت از آن کمک می‌کنند، اما این مسئله نباید تنها به یک روز و یا یک هفته منتهی شود بلکه ما باید به کره زمین که محل حیات اشرف مخلوقات است احترام گذشته و همواره به حفاظت از آن بپردازیم تا نسل های آینده نیز از آن بهره مند شوند.

شهردار زاینده رود خاطرنشان کرد: اگر تک تک ما به این مهم توجه داشته باشیم که درست است زمین بسیار بزرگ‌تر از شهر، محله‌ و خانه ما است، اما ما بخشی از این کره خاکی هستیم و اگر به محل زندگی خود اهمیت بدهیم و مراقب آن باشیم به مراقبت از محل زندگی‌مان عادت می‌کنیم؛ آن‌وقت دیگر زمین پاک، فقط یک روز در تقویم نخواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند افزایش سطح سواد ‌زیست محیطی همه مردم هستیم، افزود: دستیابی به محیط زیستی سالم و پاسداری از زمین پاک تنها با آموزش و فرهنگ سازی میسر خواهد شد بر همین اساس شهرداری و شورای اسلامی شهر زاینده رود برآن شد با برنامه ریزی اقدام با پاکسازی بستر خشک رودخانه زاینده رود با کمک شهروندان کند و خود نیز در کنار مردم به این فعالیت اجتماعی بپردازند.

توکلی تصریح کرد: تأمین زندگی نسل های آینده به حفاظت از منابع طبیعی و داشتن زمین پاک وابسته است، پس همه باید در کنار یکدیگر در راستای حفاظت از محیط زیست تلاش کنیم.

کد خبر 341906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.