وزارت بهداشت به دنبال منابع پایدار برای طرح تحول سلامت است

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مسوولان وزارت بهداشت به صورت جدی پیگیر تامین منابع پایدار برای طرح تحول سلامت هستند.

به گزارش ایمنا، ایرج حریرچی اظهار کرد: تاکنون برای تامین منابع پایدار طرح تحول سلامت به عنوان یکی از طرح های مهم حوزه بهداشت و درمان، اقدامات خوبی از سوی وزارت بهداشت انجام شده است، تا بتوانیم این طرح را با قوت بیشتری در سراسر کشور اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه مذاکرات متعددی برای پایداری طرح تحول سلامت صورت گرفته است، افزود: در کنار این گفت‌وگوها، اقدامات قانونی اجرا شده تا بتوان طرح تحول سلامت را برای رفاه بیشتر بیماران همچنان با اعتبارات تعیین شده ادامه داد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از جمله مواردی که تاکنون برای پایداری منابع طرح تحول سلامت انجام شده است، طرح یک درصد ارزش افزوده و مالیات بر کالاهای آسیب‌رسان است.

وی گفت: سایر مواردی که می توان برای تامین منابع پایدار طرح تحول سلامت پیگیری کرد را نیز دنبال کرده ایم که از درآمد جاری متکی بر نفت به موارد نشان‌دار پایدار این طرح متصل شود.

حریرچی افزود: امسال برای یک درصد ارزش افزوده که بستگی به میزان رفتارهای مالیاتی دارد، به طور تقریبی حدود پنج هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که امیدواریم برای اجرای هرچه بهتر طرح تحول سلامت هزینه شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

کد خبر 341898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.