ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان، گام آخر درمان اعتیاد

لنجان-رییس اداره بهزیستی شهرستان لنجان گفت: ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان، آخرین گام درمان اعتیاد است بر همین اسای ۵۷ نفر از بهبودیافتگان در شهرستان لنجان، در حال دریافت وام اشتغال هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمد حسین صادقی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنجان اظهار کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در سطح جامعه مشغول به خدمت‌رسانی بوده بر همین اساس ما نیز در شهرستان لنجان با برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسانه تمرکز خود را بر روی فرهنگ‌سازی و پیشگیری به منظور مبارزه با مواد مخدر معطوف کرده‌ایم.

وی با اشاره به نظارت مستمر بهزیستی بر فعالیت کمپ های ترک اعتیاد، تصریح کرد: کمپ‌های ترک اعتیاد به عنوان مکان‌هایی برای نگهداری، ترک و رهایی معتادان از مواد مخدر و سراسر کشور فعالیت می‌کنند و برای فعالیت این کمپ‌ها باید از سوی سازمان بهزیستی مجوز فعالیت برای آنها صادر شود.

رییس اداره بهزیستی شهرستان لنجان تصریح کرد: امروز هفت مرکز اقامتی میان مدت و ترک اعتیاد در نقاط مختلف شهرستان لنجان در حال فعالیت هستند که این مراکز در سال گذشته بالغ بر سه هزار و ۶۲۴ نفر را پذیرش کرده و به انها خدمات درمانی ارایه کرده اند.

وی ادامه داد: امروز این فرهنگ که معتادان را به دید بیمار نگاه کرد باید در جامعه نهادینه شود و با توجه به اهمیت درمان افرادی که به این بلای خانمان سوز مبتلا هستند مددجویان می توانند از خدمات مشاوره ای اداره بهزیستی و مراکز تحت نظارت آن استفاده کنند.

صادقی اضافه کرد: اعتیاد پدیده‌ای خانمان‌سوز بوده که زمینه سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی در جامعه را برای افراد معتاد فراهم می‌کند، بنابراین توجه به آموزش و آگاه‌سازی آحاد مردم در این زمینه امری ضروری است بر همین اساس ۱۲۹ دوره آموزشی برای عموم مدارس و ادارت برگزار شد.

وی عنوان کرد: همچنین ۱۲۵ دوره آموزش پیشگیری از ایدز و همچنین آموزش خانواده های معتادان در هفت مرکز اقامتی میان مدت و ترک اعتیاد شهرستان لنجان برگزار شد همچنین در راستای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر پنج گروه اجتماع محور محلی در شهرهای مختلف شهرستان لنجان در حال خدمات رسانی هستند که در سال جاری تشکیل دو گروه اجتماع محور محلی دیگر نیز در دست اقدام است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان لنجان با اشاره به اجرای طرح آرامش در شهرستان لنجان، خاطرنشان کرد: طرح آرامش طی سه سال گذشته در شهرستان لنجان اجرایی شد که در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۵۵ نفر، در سال ۱۳۹۶، ۵۹ نفر و در سال ۱۳۹۷، ۱۱۶ نفر در مراکز ترک اعتیاد این شهرستان پذیرش شدند و حدود یک میلیارد تومان مراکز برای این افراد هزینه کرده اند و باید نگاه ویژه ای به پرداخت مبالغی که در تعهد شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان و شهرداری ها است، داشته باشیم.

وی افزود: نظارت بر عملکرد کمپ های ترک اعتیاد توسط اداره بهزیستی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و فرمانداری لنجان با دقت فراوان انجام می‌شود و بر همین اساس در سال گذشته ۲۵ مورد بازدید دوره ای از این اماکن انجام گرفت.

صادقی با بیان اینکه اشتغال دغدغه اصلی بهبودیافتگان از دام اعتیاد است، یادآور شد: ما بر این باور هستیم ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان، آخرین گام درمان اعتیاد است بر همین اسای ۵۷ نفر از بهبودیافتگان در حال دریافت وام اشتغال هستند.

کد خبر 341871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.