باور دانشگاه فرهنگیان به روزرسانی تجربیات علمی است

رییس اولین جشنواره کشوری تجربیات برتر آموزشی و تربیتی دبیران زیست شناسی گفت: معلمان امروز با وجود داشتن کتاب‌های درسی باید با متدهای جدید آموزشی در کلاس‌های خود حاضر شوند تا به همراه پشتوانه برتر علمی کلاس‌های موثری را برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام عروف‌زاد صبح امروز (پنج شنبه) در اولین جشنواره کشوری تجربیات برتر آموزشی و تربیتی دبیران زیست شناسی اظهار کرد: ارائه تجربیات علمی برتر دبیران ادای دینی نسبت به تلاش‌های تمامی فعالان حوزه تعلیم و تربیت و انتقال تجریبات آنها به خصوص در حوزه زیست‌شناسی است.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان باید مهد شکوفایی مسائل تعلیم و تربیتی باشد با این نگاه می‌توان گفت تمامی کلاس‌های ما منحصر به فرد است، بنابراین می‌طلبد که معلمان ما نیز به انتقال تجریبات خود بپردازند.

رییس این جشنواره عنوان کرد: معلمان امروز با وجود داشتن کتاب‌های درسی باید با متدهای جدید آموزشی در کلاس‌های خود حاضر شوند تا به همراه پشتوانه برتر علمی کلاس‌های موثری را برگزار کنند.

وی افزود: معلمان نقش پررنگی در جریان علم‌آموزی دانش‌آموزان دارند بنابراین می‌توانند با به اشتراک گذاشتن تجربیات، داناتر و بهتر و متناسب با شرایط خود، تصمیمات لازم را بگیرند.

عروف‌زاد گفت: با توجه به اینکه زمان در گذر بوده و عمر ما محدود است و بسیاری از پژوهش‌ها نیز نیازمند به روزرسانی هستند، لازم است فضای متناسبی را برای پرکردن خلاء‌های موجود فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته شاهد ۳۴ جشنواره علمی بودیم که دو جشنواره شیمی و زیست شناسی در استان اصفهان برگزار شد و یک جشنواره دیگر نیز در هفته آینده در ارتباط با مسائل کودکان استثنایی برپا می‌شود، زیرا این تفکر در دانشگاه فرهنگیان به وجودآمده که باید تجربیات علمی را به روز رسانی کنیم.

کد خبر 341839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.