نمایشگاه «آواز شمس» در فرهنگسرای کوثر

نمایشگاه کوفی‌نگاره‌های «آواز شمس» در نگارخانه فرهنگسرای کوثر اصفهان دایر است.

به گزارش ایمنا، این نمایشگاه، شامل آثار زهرا تقی‌زاده است و تا ۵ اردیبهشت‌ماه برپا است.

حمیدرضا مکارمی، مدیر فرهنگسرای کوثر دراین‌باره به خبرنگار ایمنا گفت: در این نگارخانه، ۳۰ تابلو به خط کوفی از اشعار مولانا، بسیار هنرمندانه به تصویر کشیده شده است.

وی افزود: هنرمند جوان این آثار، بر روی کوزه و حجم‌های هنری به سبک خط و نقاشی از اشعار مولانا بهره گرفته و آثار هنری زیبایی خلق کرده است.

زهرا تقی‌زاده، هنرمندی که آثار وی در این نمایشگاه قرار دارد، هم به خبرنگار ایمنا گفت: در آثار این نمایشگاه با خط کوفی و حروف آن، تصویرسازی کرده‌ام و خط کوفی را که خطی قدیمی و مذهبی بوده، با یک فرم مدرن و شاعرانه نوشته‌ام.

وی ادامه داد: خط کوفی را روی بشقاب سفالی، کیف، کوزه و تخم شترمرغ اجرا کرده‌ام و به آن روحی تازه بخشیده‌ام، خطی که خیلی وقت است فراموش‌شده است.

او که کارشناسی گرافیک دارد، درباره سوابق کاری خود هم گفت: خط کوفی را زیر نظر استاد روح‌الله دلخانی یاد گرفتم و تاکنون در دو نمایشگاه گروهی در هنرستان شرکت کرده‌ام و این نمایشگاه، اولین نمایشگاه انفرادی من محسوب می‌شود.

تقی‌زاده افزود: تاکنون چندین نقاشی دیواری به‌صورت گروهی و فردی هم کارکرده و برای کتاب «هزارویک‌شب» هم تصویرسازی کودکان کرده‌ام که این کتاب را نشر نیک‌فرجام منتشر کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه «آواز شمس» را براساس اشعار مولانا که برای شمس تبریزی سروده، با خط کوفی همراه با تلفیقی از هنر در ۳۰ تابلو به نمایش درآورده‌ام.

به گزارش ایمنا، این نمایشگاه صبح و عصر در نگارخانه فرهنگسرای کوثر به آدرس خیابان جی، خیابان مسجد علی، فرهنگسرای کوثر برپا است.

کد خبر 341828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.