بانک ها سرچشمه ایجاد اشتغال در شهرستان لنجان باشند

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در شهرستان لنجان به اولویت نخست ما مبدل شده و بر همین اساس بانک ها باید سرچشمه ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد در شهرستان لنجان باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست با روسای بانک های عامل شهرستان لنجان اظهار کرد: ما امروز در شهرستان لنجان با برخی مشکلات اورژانسی مواجه هسیتم و بر همین اساس به جای سخنرانی به دنبال اجرای امور در عمل هستیم چراکه برای دستیابی به چشم‌اندازهای ترسیم شده بیشتر از سخنرانی و حرف، نیازمند عمل‌گرایی هستیم و برای تحقق این مهم باید از خودمان شروع کنیم.

وی با بیان اینکه مردم از عملکرد بانک ها گلایه مند هستند، افزود: عدم آشنایی مردم از قوانین بانکی باعث شده امروز مردم از عملکرد بانک ها راضی نباشد البته بخشی از گلایه مندی هایی که مردم از عملکرد بانک ها دارند گلایه مندی های بحق بوده و بر همین اساس باید تلاش کنیم گلایه های بحق مردم را برطرف کرده تا رضایتمندی آنها از عملکرد بانک های عامل افزایش یابد.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به نرخ بالای بیکاری در شهرستان لنجان، تصریح کرد: مسئله بیکاری یکی از چالش های مهم پیش روی شهرستان لنجان به شمار می آید و متاسفانه امروز شهرستان لنجان رتبه نخست بیکاری استان را به خود اختصاص داده که این مهم به هیچ عنوان زیبنده شهرستان پرآوازه لنجان نیست.

وی ایجاد زیرساخت های اشتغال را مهمترین راه رفع معضل بیکاری دانست و ادامه داد: برای ایجاد اشتغال قطعا نیازمند سرمایه هستیم که این سرمایه در اختیار بانک ها بوده و بر همین اساس بانک های عامل باید همت کرده و با برنامه ریزی به بحث اشتغال جدی تر ورود پیدا کنند تا بتوانیم گام های استواری را در کاهش نرخ بیکاری در شهرستان لنجان برداریم.

صفرخانلو اضافه کرد: امروز ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در شهرستان لنجان به اولویت نخست ما مبدل شده و برنامه ریزی های متعددی نیز در این حوزه انجام گرفته تا بتوانیم با همت همه مسئولان، مدیران و ... به سمت ایجاد اشتغال برای جوانان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال نیازمند ایده های جدید هستیم، عنوان کرد: با توجه به تخصصی که روسای بانک های عامل دارند می توانند با ارایه راهکاری جدید نقش خود را در حوزه اشتغال به خوبی ایفا کنند تا بتوانیم با کمک یکدیگر در حوزه اشتغال کارهای موثری را انجام دهیم از این جهت به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست پس از معرفی افراد از سوی نهادها و ادارت به بانک ها مدت زمان طولانی را برای دریافت وام شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه بانک ها باید سرچشمه ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد در شهرستان لنجان باشند، تاکید کرد: امروز شرایط اعطای وام بانک ها بسیار سخت گیرانه است و با توجه به مشکلات متعددی  که در حوزه اشتغال وجود دارد نباید فراتر از قانون برای مردم تکلیف ایجاد شود و با اعمال شرایط پیچیده بانکی بار مشکلات مردم دو چندان شود بلکه باید از طرف بانک ها در این مورد بازنگری انجام گیرد تا در روند اعطای تسهیلات به متقاضیان با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه بسترهای تکریم ارباب رجوع در بانک ها باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: بانک‌ها تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کار خود قرار دهند و با اخلاق و روی گشاده با مردم برخورد و به ارایه خدمت بپردازند.

کد خبر 341804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.