خودکفایی ۹۵ درصدی در تولید ادوات دامپزشکی/ لزوم حمایت از کالای ایرانی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به توانمندیهای کشور در عرصه تولید ادوات دامپزشکی گفت: خوشبختانه در این حوزه به خودکفایی ۹۵ درصدی و در حوزه داروی آبزیان نیز به خودکفایی ۸۰ درصدی رسیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا صفری در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اظهارکرد: در حال حاصر ۱۷۰ کارخانه تولید واکسن، دارو، مواد شیمیایی و نهاده‌های دامپزشکی در سطح کشور فعال هستند و بیش از ۹۵ درصد داروهای دامی در داخل تولید می‌شود، همچنین تولید ۸۰ درصدی داروهای مورد نیاز آبزبان حاصل کار جوانان ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه سالهای گذشته واردکننده صد در صدی محصولات دامی بودیم افزود: این درحالی است که امروزه در تولید محصولات و ادوات دامپزشکی به خودکفایی ۹۵ درصدی رسیده‌ایم، باید گفت لازمه حمایت از کالای ایرانی، حمایت از صنعت واکسن و تولید داروی ایرانی است که البته باید منابع مناسب در اختیار این بخش قرار گیرد.  

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور  گفت: صنعت دامپزشکی ایران حدود ۵۰ میلیون دلار صادرات به کشورهای اطراف داشته و با توجه به اینکه دارو بالاترین استاندارهای جهانی را داراست، ایران می‌تواند بسیاری از بازار های منطقه را در اختیار داشته باشد.  

صفری خاطرنشان کرد: از اداره استاندار درخواست دارم که منابع تسهیلاتی ارزان قیمت ۶ درصدی را در اختیار بخش دامپزشکی قرار دهد. زیرا دامپزشکی نهادی است که می‌تواند به بهره‌وری کمک کند؛ همچنین یکی از ضعف‌های جدی در زمینه دامپزشکی، تحقیقات دامپزشکی است که باید منابع تایپی و موسسات تحقیقاتی مناسبی در اختیار داشته باشد تا بتواند به بهبود تولید و پیشگیری به موقع بیماری‌ها و ارتقاء کمی و کیفی واکسن ها کمک کند.

وی همچنین در پایان با اظهار تاسف از کم شدن آب زاینده رود گفت: متاسفانه امروزه با سوء مدیریت در منابع آب، به نقطه نگران کننده‌ای رسیده‌ایم که حفط منابع آبی به یک تکلیف همگانی تبدیل شده و باید تمدن اصفهان را به وسیله آن حفظ کنیم.

کد خبر 341788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.