گرمای تنور، گرمابخش زندگی ۶۰۰ جوان لنجانی

لنجان-رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت: اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان با وجود تمام مشکلات و سختی ها همواره نگاه ویژه ای به معقوله اشتغال داشته و یکی از مهم ترین مسایلی که در واحدهای خبازی دنبال شد ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ نفر در واحدهای نانوایی شهرستان لنجان در سال گذشته بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمد مهدی دهقانی در نشست شورای آرد و نان شهرستان اظهار کرد: نان یکی از تاثیرگذارترین مواد معیشتی در زندگی مردم به شمار می آید و در شهرستان لنجان نیز نان، بخش عمده‌ای از غذای روزانه خانواده ها را تشکیل می‌دهد بر همین اساس همواره تلاش شده این ماده غذایی با کیفیت و سلامت کامل در اختیار خانواده‌ها قرا گیرد.

وی افزود: فعالان در صنف نانوایی موظف هستند نسبت به عرضه نان با کیفیت و مرغوب به مردم اهتمام جدی داشته باشند بر همین اساس تدابیر لازم در خصوص حفظ همیشگی کیفیت و کمیت نان در شهرستان لنجان اندیشیده شده و هر نوع تغییر در نانوایی‌ها حتما با هماهنگی کامل فرمانداری انجام می گیرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به مشقت‌ها و سختی ‌های شغل نانوایان این شغل از جایگاه و منزلت ویژه‌ای در بین افراد جامعه برخوردار است و نانوایان با وجدانی بیدار و در راه رضای خداوند در جهت خدمت‌رسانی صادقانه به خلق خدا گام برداشته‌اند که این خود نکته قابل توجهی است.

وی ادامه داد: در کشور پایین‌ترین سرانه مصرف نان به استان اصفهان تعلق دارد و شهرستان لنجان نیز در بین ۲۴ شهرستان استان اصفهان کمترین سرانه مصرف را به خود اختصاص داده و میانگین سرانه مصرفی آرد در شهرهای شهرستان لنجان چهار و نیم کیلوگرم بوده و این مهم نشان دهنده مدیریت صحیح، فرهنگ‌سازی درست مصرف کردن و کیفیت بالای نان در این شهرستان است.

دهقانی اضافه کرد: براساس آمارهای ارایه شده در سال ۱۳۹۵ زرین شهر با جمعیتی بالغ ۵۵ هزار و ۸۱۷ نفر در حدود ۶.۷ کیلوگرم مصرف سرانه آرد داشته که این میزان مصرف آرد در فولادشهر حدود ۴.۵ کیلوگرم گزارش شده است.

وی عنوان کرد: به دلیل گردشگر پذیر بودن شهر باغبادارن سرانه مصرفی آرد در این شهر ۱۰ کیلوگرم است و با توجه به اهمیت جلب رضایت مردم و مسافران بالغ بر ۱۳ واحد نانوایی یارانه ای و دو واحد آزادپز در این شهر مشغول فعالیت هستند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان عنوان کرد: کنترل قیمت نان، رعایت وزن خالص و بهداشت عمومی نانوایی‌ها امری ضروری است بر همین اساس طرح نظارتی با بهره‌مندی از ظرفیت بالای اتحادیه‌های شهرستان لنجان در طول سال به شکل گشت‌های مشترک ارزیابی و ارشاد با حضور کارشناسان کنترل کیفی در این شهرستان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ بیش از ۱۱۵ مصوبه در کارگروه آرد و نان شهرستان لنجان به تصویب رسیده همچنین در راستای بالا بردن سطح آگاهی صنف نانوایی برگزاری دوره‌های آموزشی در دستور کار این اداره قرار گرفت تا آموزش‌های لازم به نانوایان داده شود.

دهقانی با اشاره به نگاه ویژه اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان به ایجاد اشتغال، گفت: اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان با وجود تمام مشکلات و سختی ها همواره نگاه ویژه ای به معقوله اشتغال داشته و یکی از مهم ترین مسایلی که در واحدهای خبازی دنبال شد ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ نفر در واحدهای نانوایی شهرستان لنجان در سال گذشته بود که این خود نکته ای مهم و حایز اهمیت است.

کد خبر 341784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.