خشک شدن زاینده رود تلنگری جدی بر پیکره حیات انسان

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: در برنامه همایش "روز زمین پاک" مردم به پاکسازی رودخانه زاینده رود که امروز به دلیل بحران آب خشک شده است خواهند پرداخت تا تلنگری بر تک تک ما زده شود و فکر کنیم چرا باید به وضعیتی دچار شویم که بر روی زمینی خشک که در گذشته رودی خروشان از آن عبور می کرد در حال حرکت هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی امروز(چهارشنبه) در جمع نخبگان و مسئولان شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت توجه به حفظ محیط زیست، اظهار کرد: روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با دوم اردیبهشت در سراسر دنیا برگزار می شود تا به همه مردم یادآوری شود که نباید سیاره زمین که بر روی آن زندگی می کنند را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.

وی منابع و ذخایر طبیعی را از مصادیق نعمت‌های الهی دانست و افزود: باید به این مهم توجه داشت که روز زمین پاک از سوی سازمان ملل متحد با هدف ایجاد آگاهی برای تک تک افراد جهان برای حفاظت از مواهبی که بر روی سیاره زمین از جمله منابع و ذخایر طبیعی وجود دارد نامگذاری شده و ما به عنوان فردی مسلمان وظیفه ای دوچندان در حفظ سیاره زمین داریم چراکه دین مبین اسلام حفاظت از منابع و ذخایر طبیعی را یک وظیفه دینی تلقی کرده است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: با نگاهی به آیات، روایات و سیره ی اهل بیت (ع) در می یابیم که هیچ مکتبی مانند اسلام به حفاظت از طبیعت و محیط زیست اهمیت نداده و خداوند متعال در آیات قرآن بین انسان و طبیعت جدایی قائل نیست بلکه آنها را مکمل یکدیگر می داند.

وی ادامه داد: توجه به سیاره زمین و حفاظت از محیط زیست قطعا به معنای عدم بهره برداری و یا حتی کمتر استفاده کردن از منابع و ذخایر طبیعت نیست، بلکه استفاده بهینه و عاقلانه از آن بوده که همواره مورد تأکید کارشناسان است و قطعا اگر ما به درستی از منابع و ذخایر استفاده می کردیم امروز شاهد خشک شدن رودخانه زنده و پویای زاینده رود نبودیم.

محمدی اضافه کرد: امروز اگر به فکر نجات زمین و منابع و ذخایر آن نباشیم با نابودی آن به طور حتم ما نیز نابود خواهیم شد و امروز در وضعیتی قرار داریم که وضعیت ذخایر آب و محیط ‌زیست بسیارنگران کننده است.

وی خشک شدن زاینده رود را تلنگری جدی بر پیکره حیات و کشاورزی لنجان دانست و عنوان کرد: بر همین اساس شهرداری زرین شهر با همکاری اداره محیط زیست شهرستان لنجان اقدام به برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت روز زمین پاک کرد و در این ویژه برنامه مردم به پاکسازی رودخانه زاینده رود که امروز به دلیل بحران آب خشک شده است خواهند پرداخت تا شاید تلنگری بر تک تک ما زده شود و فکر کنیم چرا باید به وضعیتی دچار شویم که بر روی زمینی خشک که در گذشته رودی خروشان از عبور می کرد در حال حرکت هستیم.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: ما موظف هستیم با استفاده از روش‌های مختلف مردم را نسبت به حفظ زمین و منابع و ذخایر آن حساس کنیم و قطعاً کسانی که با فرهنگ‌سازی به این درجه از حساسیت و وظیفه‌شناسی می‌رسند، دیگران را هم تشویق و ترغیت خواهد کرد تا مانند خودشان به محیط پیرامون حساس باشند و اخلاق محیط زیستی را رعایت کنند.

به گزارش ایمنا، همایش پیاده روی خانوادگی روز زمین پاک جمعه ۳۱ فرودین ماه ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه از میدان انقلاب به سمت پارک ساحلی زرین شهر برگزار خواهد شد.

کد خبر 341777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.