شهرداری شیراز برای فضای سبز و حمل و نقل از آلمان الگو می‌گیرد

شهردار و مسئول محیط زیست شهرداری درسدن آلمان با رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، در دیدار "درک هیلبرت" و "کورن دورفر" با دکتر میرزاوند رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز بر توسعه همکاری ها در زمینه مطالعه و ایجاد باغ‌های موضوعی از قبیل باغ گیاهان دارویی، باغ رز و باغ نمونه گیاهشناسی به عنوان بستر تحقیقات علمی و ایجاد جاذبه‌های جدید گردشگری همچنین احداث تصفیه خانهظهای محلی فاضلاب به منظور آبیاری فضای سبز شهری و مجموعه باغات قصردشت تاکید شد.

ساخت پیاده راه های زیبا، نورپردازی های شهری و توسعه زندگی شبانه در شهر که کشور آلمان تجربه های موفقی در این زمینه داشته است از دیگر موضوعات این گفت‌وگو بود.

در نشست شهردار و مسئول محیط زیست شهرداری "درسدن" آلمان با دکتر زوربخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز بر توسعه سیستم حمل و نقل آسان و سریع با بهره گیری از تخصص و تجربیات شهرداری درسدن تاکید شد.

راه اندازی تراموا در محدوده مرکزی و پرتردد شهر و به موازات آن تعریف سیستم‌های حمل و نقل غیر موتوری و انسان محور در بافت تاریخی شیراز از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست هم اندیشی بود.

پس از پایان این نشست، ضمن بازدید هیات آلمانی از مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز بر همکاری دو شهر در زمینه مطالعات ترافیکی، هوشمندسازی تقاطعات و تقویت سیستم کنترل و نظارت تصویری بر ترافیک شهر به منظور کاهش ترافیک تاکید شد.

کد خبر 341757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.