هنوز پروانه ساخت پلاسکو از سوی شهرداری صادر نشده است

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون آخرین وضعیت احداث ساختمان جدید پلاسکو را به تولیت بنیاد مستضعفان تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اصغر سلیمی در تشریح دستور کار جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه سعیدی کیا، رییس بنیاد مستضعفان دعوت بود تا در خصوص سرنوشت پلاسکو صحبت شود که قول داده بودند در عرض ۲ سال این ساختمان را مجدد احداث کرده و گزارش آن را ارائه کنند در حالی که هنوز عملیات احداث آغاز نشده است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به گذشت یک سال از حادثه آتش سوزی پلاسکو افزود: زیربنای ساختمان پلاسکو ۴ هزار و ۳۰۰ متر بود که بنیاد مستضعفان نمی توانست ۶۰۰ واحد را در آن احداث کند از این رو زمین ۵ هزار متری مجاور پلاسکو نیز خریداری شد تا ۶۰۰ واحد در ۸ طبقه و ۵ طبقه زیرزمین بنا شود.

وی افزود: قسمت پشتی ساختمان پلاسکو که تقریبا سالم است نیز قابل استفاده نبوده که باید تخریب شود همچنین مقرر شده بود در طراحی ساختمان جدید ایده ای برای نماد جانفشانی هم گذاشته شود که از بین هزار و ۲۰۰ نفر شرکت کننده در حال بررسی ۶۰۰ طرح هستند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه هنوز پروانه ساخت پلاسکو از سوی شهرداری صادر نشده است، خاطرنشان کرد: نزدیک ۱۰ ماه مبلغ اجاره مجتمع نور پرداخت شده است تا مغازه داران فعلا از آنجا استفاده کنند با این حال برای ساخت ساختمان جدید لازم است دستگاه های ذیربط تعیین تکلیف کنند تا مشکلاتی که شهرداری و میراث فرهنگی دارند برطرف شده و کار آغاز شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 341754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.