عبور از بحران آب، مستلزم اجرای دستورات

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: اگر دستورات کارگروه سازگاری با کم آبی اجرا شود مشکلی در تامین آب شرب امسال نخواهیم داشت.

مسعود میرمحمد صادقی با اشاره به آخرین تصمیماتی که برای آب استان اصفهان گرفته شده است به ایمنا گفت: آخرین مباحث در مورد آب استان اصفهان در کارگروه سازگاری با کم آبی که در تهران مستقر است مطرح و روش‌هایی برای رهایی از مشکلات آب شرب اصفهان در امسال تدوین شد که برخی در حال اجرا و برخی در حال بررسی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال قرار است انتقال موقت آب از تونل سوم کوهرنگ اجرایی شود. باتوجه به میزان بارش‌ها پیش بینی می‌شود با اجرای این پروژه ۲۰ میلیون مترمکعب آب وارد مدار شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان اضافه کرد: همچنین قرار است تمامی برداشت‌های غیرمجاز در بالادست و پایین دست زاینده رود در دو استان چهارمحال و اصفهان جلوگیری شود. این درحالی است که امسال مقرر شده تا هیچ آب کشاورزی به هیچ کدام از این دو استان داده نشود.

میرمحمد صادقی افزود: البته آب حداقلی برای حفظ باغات در نظر گرفته می‌شود و این آب نیز عمدتا از چاه ها تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر این کارها انجام شود مشکلی در عبور از تابستان نخواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان در پاسخ به اینکه تا چه زمانی آب برای استان وجود دارد گفت: اگر این دستورات اجرایی شود مشکلی در تامین آب شرب برای امسال نخواهیم داشت.

میرمحمدصادقی همچنین در مورد انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی گفت: این موضوع در حال مطالعه از سوی وزارت نیرو است و مجری این طرح در تهران مستقر است.

وی تصریح کرد: امسال در همه بخش های شرب و صنعت باید صرفه جویی شود.  

کد خبر 341725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.