اجرای طرح اعطای گواهینامه کالای ایرانی در لنجان

لنجان-رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت با مشارکت اتاق اصناف شهرستان لنجان، اجرای طرح اعطای گواهینامه کالای ایرانی را در راستای حمایت از کالای ایرانی در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمدمهدی دهقانی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنجان با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: اصناف همواره به عنوان حلقه وصل میان تولیدکننده و خریدار و مصرف کننده محصولات، مطرح بوده اند که وظیفه توزیع را بر عهده داشته و دارند.

وی افزود: اصناف و بازازیان همواره نقش مهمی را در دوران پیروزی انقلاب و همچنین در زمان جنگ تحمیلی ایفا کردند چراکه این قشر زحمت کش جامعه نه تنها با حضور در میدان نبرد بلکه با رعایت اخلاق حرفه ای و حفظ تعادل در بازار نقش خود را به خوبی ایفا کردند و امروز نیز در جنگ اقتصادی نقش مهم و غیر قابل انکاری را عهده دار هستند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: امسال یکی از محورهای اساسی شعار سال این است که مردم و مسئولان باید مشارکت بیشتری در حمایت از کالای ایرانی داشته باشند و با خریداری نکردن کالاهای خارجی از تولید ملی حمایت کنند.

وی ادامه داد: جایگاه اصناف در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده چراکه اصناف با ارایه کالاهای داخلی با کیفیت و ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید این کالاها، می‌توانند نقش بسزایی را در حمایت از تولید داخلی ایفا کنند.

دهقانی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع اداره صنعت، معدن و تجارت با مشارکت اتاق اصناف شهرستان لنجان، اجرای طرح اعطای گواهینامه کالای ایرانی را در راستای حمایت از کالای ایرانی در دستور کار خود قرار داده است و در تلاش هستیم تا با سرعت هرچه بیشتر این طرح به مرحله اجرا برسد.

وی عنوان کرد: امروز اصناف مختلف در نقاط مختلف شهرستان لنجان در حال خدمت به مردم هستند و در حال حاضر حدود ۹ هزار و ۹۶۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب ۲۷ اتحادیه در این شهرستان وجود دارد که مشغول خدمات رسانی به شهروندان می باشند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با بررسی های انجام شده از ۶۵۰ رسته صنفی که در شهرستان لنجان وجود دارد ۵۰۰ رسته صنفی صرفا باید کالای ایرانی را ارایه دهند، همچنین ۱۵۰ رسته ماهیت آنها به گونه ای است که ۳۰ تا ۶۰ درصد کالای خارجی و ایرانی می توانند عرضه کنند و هشت اتحادیه نیز صرفا کالا و خدمت ایرانی ارایه می کنند و مابقی نسبت به حوزه فعالیت خود کالای وارداتی ارایه می کنند.

وی متذکر شد: کسانی که موفق به اخذ گواهینامه کالای ایرانی می شوند نه تنها به آنها مشوق های انگیزشی صنفی اعطا خواهد شد در کانال های تبلیغات و ... نیز به مردم معرفی می شوند تا نه تنها تبلیغ این فروشگاه ها انجام گرفته باشد بلکه شاهد فروش کالای با کیفیت و قیمت مناسب نیز باشیم که نتیجه ان برندسازی کالاهای داخلی خواهد بود.

دهقانی مبارزه جدی با قاچاق کالا را یکی دیگر از راه های مهم حمایت از کالای ایرانی دانست و گفت: امسال بازرسی های اصناف تشدید خواهد شد و در گام نخست در حد تذکر خواهد بود و در نهایت برخورد قانونی انجام خواهد گرفت تا شاهد کاهش واردات کالای خارجی باشیم.

وی یادآور شد: امروز بالغ بر ۸۸ واحد صنعتی در شهرستان لنجان مستقر و مشغول به فعالیت هستند و این واحدها بالغ بر ۲۵ هزار نفر اشتغال به‌طور مستقیم ایجاد کرده‌اند و باید مورد حمایت تک تک ما قرار گیرند بر همین اساس تولید کنندگان، مردم و همچنین اصناف باید به این باور برسند که حمایت از تولید داخلی موجب منفعت رسانی به جامعه می‌شود و امیدواریم در سال جاری به این مهم دست پیدا کنیم.

کد خبر 341708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.