تمدن اصفهان با ورزش، بین ملت ها و دولت ها وحدت ایجاد می کند

شهردار اصفهان در مراسم آغاز تور جهانی جودو گفت: شهر ما با تمدنی قوی در تلاش است با استفاده از ابزارهای مختلف همچون ورزش بین ملت ها و دولت ها وحدت ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تور جهانی جودو از دیروز به مدت دو روز در اصفهان با حضور سه قهرمان جودو المپیک (دو آقا و یک خانم) از کشورهای اسپانیا، فرانسه و هلند به همراه مربی و سرپرست و همچنین درخشان رییس فدراسیون جودو ایران و تیم همراه وی در اصفهان آغاز شد. هوای بارانی بعدازظهر دیروز مانع آن شد که مراسم تور جهانی جودو در میدان نقش جهان برگزار شود لذا با تغییر در برنامه، ورزشگاه ۱۷ شهریور جایگزین میدان نقش جهان شد.

مراسم تور جهانی جودو در سالن ۱۷ شهریور با حضور قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، فریده روشن عضو شورای شهر اصفهان،  سرهنگ علی پیمان صفت معاون تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان (عج )، امین آزاده معاون توسعه قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان  و پیشکسوتان و اهالی جودو  برگزار شد. در ابتدا امینازاده معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان پشت تریبون قرار گرفت و به نمایندگی از ورزش استان اصفهان به حاضران خیرمقدم گفت و افزود: حضور قهرمانان سرشناس جودو جهان باعث می شود اهالی جودو به خصوص جوان و قهرمانان از تجربیات آنها استفاده، با متدهای تمرینی روز دنیا آشنایی پیدا کنند و خود را برای مسابقات آماده و مهیا کنند.

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان نیز طی سخنانی اظهار کرد: جوانان با ورزش به دنبال سلامت جسم و عقل خود هستند، ورزش سلامتی می آورد و عقل سالم نیز در بدن سالم است.

وی ادامه داد: شهر ما با تمدنی قوی در تلاش است با استفاده از ابزارهای مختلف همچون ورزش بین ملت ها و دولت ها وحدت ایجاد کند. کاری که ورزشکاران می کنند زمینه ای است برای برقراری تعاملی بین ورزشکاران همه شهرها و توسعه آن می تواند تعاملی بین ورزشکاران همه‌ کشورها ایجاد کند.

شهردار اصفهان با تشکر از متولیان همایش تور جهانی جودو افزود: قطعا ورزش ایران و اصفهان به شما جوانان عزیز چشم امید دوخته است، جوانانی که از سنین پایین به ورزش روی آورده اید و به میدان آمده اید تا همچون رشته های دیگر برای شهر و کشور افتخار بیافرینید.

اصفهان استعدادهای زیادی دارد

همچنین نیکولانس مسنر، سرپرست تور جهانی جودو و عضو فدراسیون جهانی جودو در جمع خبرنگاران گفت: این ایده چند سال پیش در ذهن ما شکل گرفت و نتیجه گرفتیم که به کشورهای مختلف جهان سفر کنیم تا شعار ورزش جودو را به همگان اعلام کنیم.

وی افزود: در این تور به علاقمندان این رشته و به خصوص ورزشکاران سنین پایین هم توجه می شود و برای آن‌ها برنامه‌هایی مثل تمرین و یادگیری فنون این رشته توسط مقام آوران جهانی و بومی تعبیه شده است. واقعا قبل از ورود به ایران فضا را به این خوبی نمی‌دیدم، شور جودو در ایران  مثبت و واقعا دیوانه‌کننده است.

سرپرست تور جهانی جودو در ادامه در مورد میزبانی شهر اصفهان تصریح کرد: در اصفهان همه مهمان‌نوازی کردند و از بودن در اصفهان لذت بردم. اصفهان در کنار حرفه‌ای بودن در امر ورزش، زیبا و دوست داشتنی بود. این شهر استعدادهای زیادی دارد و امیدوارم این استعدادها کشف شوند تا برای ایران افتخارآفرینی کنند.

وی ادامه داد: جودو یک یار کمکی برای جهانیان است و کمک می‌کند همه با هم مهربان باشند این ورزش برای صلح و مهربانی است. هدف ما جمع کردن کشورهای مختلف در کنار هم و زیر پرچم جودو است تا محبوبیت جودو را در کل جهان نشان دهیم.

منسر در مورد جودو ایران خاطر نشان کرد: ایران مقام‌های بین‌المللی متعددی دارد اما در این چند سال اخیر مقداری با افت مواجه بوده است. با چیزی که من در نشست اخیر دیدم، ایران سیر صعودی خوبی داشته است تا به مقام‌های قبلی‌ برسد.

کد خبر 341707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.