۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۸
لزوم  جریان سازی در فعالیت فرهنگی

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز فعالیت فرهنگی باید به یک جریان تبدیل شود و بر همین اساس نیاز است همه پتانسیل ها را در کنار هم قرار دهیم و جزیره ای عمل نکنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنجان تلاش و کوشش برای تشویق افراد جامعه به سمت خدا و تقویت ایمان آنها کاری ارزشمند دانست و اظهار کرد: برای ترغیب و تشویق به انجام فرایض دینی و همچنین مسایل فرهنگی ابتدا باید زیربناهای فکری افراد را مورد بررسی قرار داد و در ادامه برای اصلاح آن برنامه ریزی کرد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: امروز در هر موضوعی که به دنبال فرهنگ سازی هستیم ابتدا باید از خودمان شروع کنیم و انتخاب شعار سال ۱۳۹۷ تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه و به جا بود.

وی ادامه داد: مسئولان در حمایت از کالای ایرانی نباید تنها به طرح به شعار و نصب بنر بسنده کنند، بلکه باید با جان و دل به دنبال تحقق این شعار حیاتی باشند و در این راستا مسئولان باید حمایت از کالای ایرانی را از خود شروع کنند تا الگوی مردم در تحقق این استراتژی مهم باشند.

صفرخانلو اضافه کرد: مردم وقتی از نزدیک لمس کنند که مسئولان خود نگاهی جهادی به مسایل دارند آنها نیز در اجرایی شدن این سیاست ها با تمام قوا وارد میدان عمل خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی مصرف بهینه آب، عنوان کرد: امروز بحث آب جدی است و تنها تغییر الگوی مصرف می‌تواند چاره ساز این مشکل باشد، از این رو اگر به کشاورز می گوییم اب برای کشاورزی نیست نباید نهادها و دستگاه های اجرایی در مصرف آب به گونه ای عمل کنند که این مهم عکس جلوه کند.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: امروز وقتی مردم در خیابان‌های سطح شهر و روستا می‌بینند که هر روز عده زیادی با شلنگ‌های آب که فشار زیادی مشغول آبیاری فضای سبز هستند نمی‌توانند بپذیرند که ما کمبود آب مواجه هستیم حتی وقتی می‌بینند که آب فضای سبز در خیابان سرریز شده است و هدر می رود جایی برای پذیرش این معضل نمی گذارد.

وی متذکر شد: امروز همه ما موظفیم در مصرف آب صرفه جویی کنیم و با فرهنگ سازی به سمت و سویی حرکت کنیم که صرفه‌جویی در دستور کار تک تک افراد جامعه قرار گیرد.

صفرخانلو تاکید کرد: امروز زمان آن رسیده که کمیته های زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنجان فعال شوند چراکه با وضعیت فعلی کمیته ها نمی توان امیدی به تحقق اهداف عالی این شورا داشت از این جهت روسای ادارت به هیچ وجه جانشین خود را به جلسات نفرستند و باید در جلسات حضور یابند.

وی متذکر شد: ما در حوزه مسایل فرهنگی با کسی تعارف نداریم و این مسئله باید بصورت جدی مورد توجه همه دستگاه ها و نهاد قرار گیرد چراکه اگر نتوانیم با تصمیمات کارشناسی شده در این جلسات گام های استوار را در حوزه فرهنگ سازی در حوزه های مختلف برداریم جلساتی بیهوده برگزار کرده ایم.

فرماندار شهرستان لنجان جزیره ای عمل کردن را سم مهلک برای کارهای فرهنگی دانست و گفت: یکی از مهم ترین آفت های کار فرهنگی آن است که هر دستگاه و نهادی همچون جزایرجداگانه بوده و در برخی مواقع ید واحده نیستند و این جزیره ای عمل کردن باعث شده برد وتاثیرگذاری فرهنگی کم باشد.

وی اطلاع رسانی را جزء کم ارزش ترین کارهای فرهنگی دانست و افزود: از سوی دیگر متاسفانه امروز در انجام کارهای فرهنگی اطلاع رسانی بر تربیت فائق آمده در حالی که اصل تربیت و آموزش و پرورش است از این جهت وقتی کار اطلاع رسانی همچون نصب بنر و اینگونه امور اولویت می یابد نتیجه اش ضربه خوردن واقعیت مسایل فرهنگی است.

صفرخانلو تصریح کرد: امروز فعالیت فرهنگی باید به یک جریان تبدیل شود و بر همین اساس نیاز است همه پتانسیل ها را در کنار هم قرار دهیم و جزیره ای عمل نکنیم.

وی اضافه کرد: امروز استراتژیست‌ها نیز همین مسئله را فهمیده‌اند که باید تنها یک راهبرد انتخاب شود و انسان بر آن متمرکز شود و بر همین اساس شاهد هستیم دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود به جریان سازی روی آورده و بر همین اساس موظفیم با انجام کارهای کارشناسی شده پاسخ دندان شکنی به جریان سازی های دشمنان بدهیم.

کد خبر 341704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.