جذب اعتبار ۳۷ میلیارد تومانی در حوزه اشتغالزایی

نطنز- مدیر کل بهزیستی اصفهان گفت: از مجموع ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به استان اصفهان در سال ۹۶ در حوزه اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات تا کنون ۳۷ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

مرضیه فرشاد ظهر در حاشیه بازدید از بهزیستی بادرود در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، اظهار کرد: برنامه ملاقات عمومی هر هفته در یکی از شهرستان ها و مراکز مجتمع قرار داده ایم تا با تعدادی از مددجویانی ویژه که توانایی آمدن به مرکز استان را ندارند، دیدار داشته باشیم و مشکلات آنان را برطرف کنیم.

وی در خصوص پرداخت میزان تسهیلات اشتغالزایی گفت: در سال گذشته از مجموع ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به استان اصفهان در حوزه اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات تا به حال میزان ۳۷ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

مدیر کل بهزیستی اصفهان گفت: سقف تسهیلات خوداشتغالی ۲۰۰ میلیون ریال است که بازپرداخت آن پنج ساله با کارمزد چهار درصد بوده و جامعه هدف بهزیستی از جمله بانوان آسیب دیده، گروه های معلول جسمی و ذهنی و معتادان بهبود می توانند از آن استفاده کنند.

فرشاد افزود: در استان اصفهان حدود ۲۰۰هزار نفر از خدمات مستمر بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان حدود ۲۴۰ هزار نفر معلول زندگی می‌کنند که ۱۲۵ هزار نفر از آنها از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی استفاده می‌کنند و امیدواریم بتوانیم تعداد بیشتری را تحت پوشش بگیریم.

مدیرکل بهزیستی اصفهان در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری حمایت‌ مردمی در انجام بهینه فعالیت‌های خیران گفت: نیازمند مشارکت‌ مردمی و حمایت خیران برای کیفی سازی و انجام بهتر خدمات در این حوزه هستیم.

مدیر کل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه خدمت‌رسانی در این حوزه‌ها به تنهایی از عهده بهزیستی خارج است، افزود: خیران در سال‌های اخیر با ورود به این حوزه‌ها یاری واقعی برای بهزیستی بودند به نوعی که حدود دو سوم فعالیت در بخش‌های حمایتی را خیران برعهده دارند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به تاثیرگذاری حمایت‌های مردمی در انجام درست و بهینه فعالیت‌های خیر تاکید کرد: همچنان نیازمند مشارکت‌های مردمی و حمایت خیران در راستای کیفی سازی و انجام بهتر خدمات در این حوزه هستیم.

در ادامه این بازدید مهدی محبی، رییس اداره بهزیستی نطنز با اشاره به تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی در نطنز گفت: در شهرستان نطنز بیش از یک هزار و ۴۰۰ پرونده تحت پوشش بهزیستی وجود دارد که از این تعداد، یک هزار و ۶۱ پرونده توانبخشی شامل امور معلولان، ۳۰۸ پرونده حمایتی و اجتماعی و ۱۱۲ پرونده پیشگیری شامل حمایت از آسیب دیدگان اعتیاد است.

وی گفت: در سال ۹۶ سهم اشتغالزایی شهرستان نطنز ۱۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال بود که شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آن به مددجویان متقاضی تسهیلات اشتغال اختصاص یافت.

کد خبر 341703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.