سازمان های مردم نهاد دروازه‌ ای برای کشف سرمایه‌های اجتماعی

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: یکی از مشکلات اساسی که ‌سازمان های مردم نهاد با آن مواجه هستند عدم درک صحیح برخی مسئولان از جایگاه‌ این سازمان‌های در جامعه است و بر همین اساس در تلاش هستیم با برگزاری جلسات مختلف با ادارت شهرستان لنجان مسایل و چالش های پیش روی سمن ها را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست با نمایندگان سازمان های مردم نهاد شهرستان لنجان اظهار کرد: امروز بالغ بر ۲۸ سمن با مجوز فعالیت از فرمانداری در سطح شهرستان لنجان در حوزه های بانوان و خانواده، فرهنگی و اجتماعی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خیریه قرآن، اتحادیه اقوام و انسجام ملی، جوانان و ... مشغول فعالیت هستند همچنین ۹ خیریه دارای مجوز از نیروی انتظامی نیز در حوزه  کمک به نیازمندان، معلولان و... در این شهرستان فعالیت می کنند.

وی افزود: چهار مرکز نیکوکاری دارای مجوز از کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لنجان، پنج مرکز دارای مجوز از بهزیستی، پنج مرکز دارای مجوز از اداره ورزش و جوانان شهرستان لنجان و سه مرکز تحت پوشش اداره تبلیغات اسلامی در حوزه های نگهداری از کودکان بی سرپرست، سلامت و روان، ازدواج آسان، جوانان و ورزش، پژوهش های قرآنی و...مشغول فعالیت هستند و بر همین اساس سازمان‌های مردم نهاد را می توان مصداق عینی مشارکت مردم در اجرای امور دانست.

فرماندار شهرستان لنجان سازمان های مردم نهاد را بازوی قوی دولت در انجام امور و اهداف اجرایی دانست و تصریح کرد: همان گونه که همه می دانیم سازمان‌های مردم نهاد سازمان‌هایی هستند که داوطلبانه، عام‌المنفعه و خیرخواهانه و مطابق اساسنامه مشخص در حوزه‌های خاص به فعالیت مشغول هستند.

وی ‌سازمان های مردم نهاد را دروازه‌ ای برای کشف سرمایه‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی که ‌سازمان های مردم نهاد با آن مواجه هستند عدم درک صحیح برخی مسئولان از جایگاه‌ این سازمان‌های در جامعه است و بر همین اساس در تلاش هستیم با برگزاری جلسات مختلف با ادارت شهرستان لنجان مسایل و چالش های پیش روی سمن ها  را کاهش دهیم.

صفرخانلو با اشاره به لزوم ایجاد هم افزایی بین ‌سازمان های مردم نهادی که در یک راستا فعالیت می کنند، اضافه کرد: یکی از آسیب‌ های سازمان‌ های مردم‌ نهاد این است که هرکدام مسیر خود را می‌روند و شاید پیوند و ارتباطی که برای تحقق اهداف و عملکرد آن‌ها باید وجود داشته باشد وجود ندارد و بر همین اساس باید به سمت هم افزایی بیشتر این نهادها حرکت کرد.

وی عنوان کرد: ضرب المثلی وجود دارد که یک دست صدا ندارد و قطعا اگر سازمان های مردم نهادی که به طور مثال در حوزه پژوهش های قرآنی فعالیت دارند با یکدیگر متحد شوند با قدرتی دو چندان می توانند به اهداف عالی خود دست پیدا کنند.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره بر مشارکت جوانان در امور، بکارگیری جوانان در فعالیت‌ها، استفاده از فکر، ایده و خلاقیت آنان تاکید داشته اند و یکی از سیاست‌های اصلی ما نیز مشارکت مردم به خصوص جوانان در امور مختلف است.

وی از راه اندازی گروه مشاوران جوان در فرمانداری شهرستان لنجان خبر داد و گفت: جایگاه این گروه، مشاوره ای، تصمیم سازی و کادر سازی بوده و تصمیم داریم با استفاده از فکرهای پخته و عملیاتی که توسط جوانان ارایه می شود، در تصمیم گیری ها از آنها استفاده شود.

صفرخانلو متذکر شد: مشاوران جوان باید به جای بیان دردها، به بیان راهکارهای درمان بپردازند وبا قدرت هرچه تمام در حوزه های کارآفرینی و کسب و کار ورود پیدا کنند و قطعا از ظرفیت جوانان هایی که در سمن ها حضور دارند نیز بهره مند خواهیم شد چرا که جوانان از شور، اشتیاق و انگیزه بالایی برخوردار هستند و با تحت حمایت قرار گرفتن آنها می‌توان آنان را در امور مختلف دخیل کرد.

کد خبر 341694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.