سهم نیم درصدی موبایل ایرانی در بازار/ آغاز رجیستری سامسونگ از اردیبهشت

رییس اتحادیه فروشندگان موبایل اصفهان گفت: متاسفانه سهم موبایل ایرانی از بازار، نیم درصد است و این موضوع ناشی از ارائه مدل‌های مختلف برندهای خارجی است.

حسن میرشمشیری با اشاره به ارائه مدل‌های ارزان قیمت تنها تولید کننده موبایل ایران به ایمنا گفت: تولید این محصولات محدود است برای همین سرمایه گذاری روی این بخش صرفه‌ای ندارد. این درحالی است که چین با سرمایه گذاری قابل توجهی در این حوزه تولیدات و صادرات بالایی دارد از این رو هزینه تمام شده کاهش می‌یابد و فعالیت در این صنعت بازدهی لازم را نیز دارد.

وی افزود: چنین کشوری هر شش ماه یک بار خط تولید محصولاتش را به روز می‌کند و با توجه به این روند رقابت محصول ایرانی با محصولات چینی بسیار سخت است.

رییس اتحادیه فروشندگان موبایل اصفهان تصریح کرد: تا زمانی که تولید کننده ایرانی موبایل، صادرات نداشته باشد، نتیجه قابل قبولی نیز از این بخش دریافت نمی‌کند و نباید صرفا به بازار داخلی بسنده کند.

رقابت در ارزان فروشی

میرشمشیری در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به نوسانات اخیر نرخ ارز و گران شدن موبایل اظهار کرد: قیمت تلفن‌های همراه طبق نرخ دلار تعیین می‌شود زیرا تمامی موبایل‌ها وارداتی است و مهم‌ترین عامل در قیمت این محصولات نرخ ارز است.

وی افزود: فروشندگان می‌توانند قیمت موبایل را تا هفت و قیمت لوازم جانبی را تا ۱۲ درصد افزایش دهند. اما با توجه به رقابت شدیدی که در بازار موبایل وجود دارد، گران فروشی وجود ندارد و حتی برخی افراد محصولاتشان را زیر قیمت می‌فروشند تا با خرید لوازم جانبی از همان فروشگاه، کسری آن جبران شود.

رییس اتحادیه فروشندگان موبایل اصفهان گفت: خریداران تلفن همراه حتما موبایل‌های دارای گارانتی را خریداری کنند. قیمت این محصولات واقعی است و کاربران می‌توانند با تماس با شرکت همان برند قیمت را استعلام کنند.

میرشمشیری در پاسخ به اینکه چه زمانی محصولات سامسونگ مشمول طرح رجیستری می‌شود افزود: اجرای این طرح برای این برند از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مزایای طرح رجیستری تصریح کرد: این طرح در جلوگیری از قاچاق موفق بوده اما طرح "انتقال سیم کارت" یا "انتقال مالکیت" طرح رجیستری را با مشکل مواجه می‌کند و این طرح باید یک سال دیگر اجرایی می‌شد.

نحوه اطمینان از اصالت محصول و انتقال مالکیت

به گزارش ایمنا، تمامی خریداران گوشی‌های موبایل و تبلت با توجه به اجرای طرح ملی رجیستری باید در هنگام خرید از اصالت گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت مطمئن شوند و به همین منظور باید شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) را که بر روی جعبه دستگاه قابل مشاهده است به شماره ۷۷۷۷ پیامک کنند یا با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* و انتخاب گزینه استعلام اصالت، از اصالت گوشی مطمئن شوند.

برای انتقال مالکیت تلفن همراه نیز مراحلی از قبیل شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷*، ارسال عدد مربوط به گزینه «انتقال مالکیت»، انتخاب یا ورود شماره سیم‌کارتی که قصد انتقال مالکیت تلفن همراه مربوط به آن است، ارسال رمز همتا (مربوط به سیم‌کارت)، انتخاب شناسه IMEI دستگاه مورد نظر و ارسال عدد مربوط به آن، وارد کردن شماره سیم‌کارت فردی که قصد انتقال تلفن همراه به وی وجود دارد، تأیید اطلاعات وارد شده و نهایتاً دریافت پیام و اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن فرآیند باید طی شود.

پس از فعالسازی، تلفن همراه فقط بر روی سیم‌کارت فعال‌شده قابلیت استفاده از شبکه را خواهد داشت و در صورتیکه خریدار بخواهد از سیم‌کارت دیگری استفاده کند، باید از طریق «انتقال مالکیت» اقدام کند در غیر این صورت تلفن همراه بر روی سیم‌کارت جدید فقط به مدت ۳۰ روز قابلیت استفاده خواهد داشت.

کد خبر 341688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.