رشد ۱۰ برابری شاخص کیفی پیام‌رسان‌های داخلی

وزیر ارتباطان و فناوری اطلاعات گفت: برخی از پیام‌رسان‌های داخلی رشد ۱۰ برابری شاخص های کیفی داشته‌اند.

به گزارش ایمنا، محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به حمایت از پیام رسان‌های داخلی اظهارکرد: شورای عالی فضای مجازی در مصوبات ۳۶ تا۴۰ ام خودش تکالیفی را برای حمایت از پیام رسان برای دستگاه های مختلف مشخص کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بخشی از وظایف در حوزه زیرساخت ها، حمایت از زیرساخت‌های فنی بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که این اقدامات انجام شده است. به طور مثال  ارائه بسته های قیمتی با قیمت پایین تر برای مصرف کننده انجام شده است. پهنای باند رایگان به پیام رسان‌ها باید داده می‌شد که انجام شده و در حال حاضر ظرفیت بیش از آنچه در اختیار پیام رسان‌های بین المللی است در اختیار پیام رسان‌های داخلی به طور رایگان گذاشته شده است. ظرفیت مراکز داده و زیر ساخت‌های ارتباطی به اندازه‌ای که مورد نیاز پیام رسان‌های داخلی بوده در اختیارشان قرار گرفته است. همچنین وام های کم بهره نیز به پیام رسان‌های داخلی داده شده است.

وی ادامه داد: پیام رسان داخلی یک بنگاه بخش خصوصی است و طبیعتا برای جلب اعتماد مردم، باید خودش تلاش کند تا بتواند خدمات فنی خوب، خدمات مناسب قابل رقابت و خدمات زیر ساخت مناسبی ارائه دهد.

فتوای راهبردی رهبری

وزیر ارتباطات با اشاره به فتوای رهبر انقلاب در مورد حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی ادامه داد: فتوای مقام معظم رهبری در خصوص حفظ حریم خصوصی و تاکید بر حرام بودن سرکشی به اطلاعات مردم بسیار راهبردی است. با توجه به این موضوع درصدد تدوین لایحه‌ای هستیم تا حوزه ورود به حریم خصوصی تبیین و تخطی از آن به قانون مجازات اسلامی افزوده شود.

آذری جهرمی گفت: مخصوصا بعد از فتوای مقام معظم رهبری فضا بسیار آماده تر شده تا این قانون تببین شود و به یک بسته حمایتی برای مدیران پیام رسان‌ها در برابر حفاظت از حریم خصوصی کاربرانشان تبدیل شود.

وی گفت: از بعد عدم برخورد سلیقهای در خصوص پیام‌رسانهای داخلی، مرکز ملی فضای مجازی تمام تلاش خود را می‌کند. همانطور که در مصوبه شورای عالی فضای مجازی نیز آمده است، همان برخوردی که با فعالین در پیام رسان‌های خارجی است باید همان فعالیت نیز داخل کشور انجام شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به رشد کیفی پیام رسان‌های داخلی گفت: طبق گزارش ها،  پیام رسان‌های داخلی در برخی از پارامترها تا ۱۰ برابر رشد شاخص های کیفی را تجربه کرده‌اند.  البته تا رسیدن به استانداردهای بین الملی همه با هم باید تلاش بیشتری کنیم و به عنوان یکی از ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های توسعه اقتصاد دیجیتال باید روی پیام رسان‌های داخلی تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 341655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.