اتوماسیون عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی راه اندازی می شود

رییس مرکز اورژانس پزشکی اصفهان گفت: اوایل ماه اردیبهشت سامانه فرماندهی عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی موسوم به اتوماسیون عملیاتی با هدف ارتقاء کیفیت خدمات و رفع مشکلات امدادرسانی راه‌اندازی می‌شود.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به راه اندازی این سامانه، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان هفدهمین دانشگاه در سطح کشور، تلاش می کند تا سامانه فرماندهی عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی موسوم به اتوماسیون را از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در این استان راه‌اندازی کند.

رییس مرکز اورژانس پزشکی اصفهان افزود: تا کنون نحوه عملکرد اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان در خصوص دریافت امدادخواهی، ثبت مستندات و نظارت بر عملیات به صورت دستی انجام می‌شد که بسیار زمان‌بر و نظارت بر عملکرد واحدهای امدادی نیز دشوار بود، اما با راه‌اندازی اتوماسیون جدید، تمام مشکلات ذکر شده برطرف می‌شود.

راستین خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی گاهی مجبور هستیم اطلاعات دریافتی را چندین بار در برگه های مختلف یادداشت کنیم، اما با سامانه جدید، از دوباره کاری جلوگیری شده، سرعت عمل و دقت، افزایش و حجم کار و حتی مصرف کاغذ  کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: این سامانه قابلیت اتصال به سامانه مدیریت اطلاعات بیمارستان(HIS) را دارد و موجب تسریع فرایند پذیرش بیمار در واحد تریاژ یا سطح بندی بیمارستان می شود.

رییس مرکز اورژانس پزشکی اصفهان گفت: با اجرای اتوماسیون، پزشک بیمارستان از لحظه حضور تکنسین بر بالین بیمار، امکان مشاهده شرح حال و تمام مشخصات او را خواهد داشت بنابراین آمادگی بیمارستان برای پذیرش بیمار افزایش می‌یابد.

 وی افزود: برای این سامانه یک اپلیکشین شهروندی نیز طراحی شده که امدادخواه می‌تواند از طریق این اپلیکیشن با ۱۱۵ تماس بگیرد، با استفاده از این شیوه نیازی به آدرس‌دهی نیست و آدرس امدادخواه بطور خودکار از طریق GPS برای واحد امدادی نمایش داده می‌شود.

راستین  خاطر نشان کرد: این سامانه دارای دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری است که سخت افزار آن، یک گوشی تلفن همراه با سیم کارتی با قابلیت انتقال دیتا(داده) بین اتاق فرمان، آمبولانس و بیمارستان است و تمامی آمبولانس‌ها به این سامانه مجهز خواهند شد.

کد خبر 341645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.