توصیه های پلیس راهور استان اصفهان در روزهای بارانی

رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: رانندگان در روزهای بارانی باید از ایمنی خودرو مطمئن باشند چراکه حتی نقص برف پاک کن یک خودرو می تواند برای راننده ایجاد دردسر کند، بنابراین رانندگان قبل از حرکت نسبت به رفع معایب و ایمنی خودرو مطمئن شوند.

سرهنگ رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت لغزنده جاده در روز سه‌شنبه_۲۸ فروردین‌ماه_ اظهار کرد: با آغاز هفته بارانی، در شهر و اقصی نقاط اصفهان شاهد نزولات جوی و رحمت الهی هستیم. امروز در سطح راه های استان اصفهان نیز با بارش باران مواجه شدیم و ضروری است که شهروندان توجه ویژه ای به رانندگی در این روز بارانی داشته باشند تا در حوزه ترافیکی با رعایت مقررات و سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی و توجه به جلو حادثه ای را شاهد نباشیم.

وی افزود: متاسفانه در روزهای بارندگی به دلیل بی دقتی هایی که از سوی برخی رانندگان صورت می گیرد، شاهد بروز مشکلاتی در حوزه های ترافیکی هستیم که وقوع تصادفات در راه ها را به دنبال دارد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در ساعت های اولیه صبح همه شهروندان قصد تردد در سطح شهر و رسیدن به مقصد و محل کارشان را دارند که بی دقتی در رانندگی و بروز حادثه باعث می شود که مردم ساعت ها حتی در محورهای بزرگراهی و یا در محورهای برون شهری معطل بمانند.

رییس پلیس راهوار استان اصفهان تاکید کرد: لازم است که همه همشهریان مثل روزهای گذشته، امروز نیز در هوای بارانی با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، مشارکت خوبی را با پلیس راهور داشته باشند که حتی یک تصادف خسارتی و جانی در راه های شهر و استان را نیز شاهد نباشیم.

سرهنگ رضایی گفت: باید رانندگان در روزهای بارانی از ایمنی خودرو مطمئن باشند و حتی نقص برف پاک کن یک خودرو در روزهای بارنی می تواند برای راننده ایجاد دردسر کند و لازم است که رانندگان قبل از حرکت به این موارد دقت کنند و نسبت به رفع معایب و ایمن بودن خودرو جهت حرکت اقدام لازم را انجام دهند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید به ضرورت سرعت مطمئنه رانندگان در جاده لغزنده یادآور شد: سرعت مطمئنه سرعتی است که راننده با توجه به شرایط روحی خود و شرایط جوی انتخاب می کند و  می تواند از سرعت مقرر هم کمتر باشد. باید رانندگان به گونه ای سرعت خود را انتخاب کنند که حتی در مواجه با خطر بتوانند با عبور از خطر  به مسیر ادامه دهند و از شدت حادثه نیز بکاهند.

 رییس پلیس راهوار استان اصفهان ادامه داد: رانندگان هوشمند همیشه به این مسایل توجه لازم را دارند و در چنین مواقعی که سطح معابر لغزنده هست با توجه به مقررات رانندگی تلاش می کنند که در سطح راه ها و معابر شاهد یک وضعیت  آرام و ترافیک روان باشیم.

وی در توصیه به راکبین موتور سیکلت ها خاطر نشان کرد: همچنین راکبین موتورسیکلت ها نباید در این روزها در ایام بزرگراه ها تردد کنند و استفاده از کلاه ایمنی و رعایت مقررات برای آنها ضرورت بیشتری دارد، چنانچه راکبان موتورسیکلت ها دچار حادثه ای شوند، شدت صدمات وارد شده به آنها به مراتب بیشتر از بقیه رانندگان خواهد بود و توجه به نکات ایمنی برای آنها حائز اهمیت است.

کد خبر 341623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.