اولویت‌های تخصیص بودجه سال ۹۷ شهرداری اصفهان در یک نگاه

مدیربرنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان به تشریح اولویت‌های تخصیص بودجه در سال جاری پرداخت و گفت: بودجه سال ۹۷ با رویکرد پروژه‌های اولویت‌دار و بر اساس نیازها و اهداف شهر تدوین و تنظیم شده است.

سعید فردانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از بودجه سه هزار میلیارد تومانی مصوب شهرداری اصفهان، دو هزار و ۵۳ میلیارد تومان معادل ۶۸ درصد به بخش عمرانی و ۹۴۷ میلیارد تومان معادل ۳۲ درصد به بخش جاری اختصاص یافته است.

وی افزود: اعتبارات جاری شهرداری اصفهان به تفکیک شامل ۲۶ میلیارد تومان سرمایه ای، ۲۹۲ میلیارد بخش اداری، ۴۳۲ میلیارد تومان انتقالی و ۱۹۷ میلیارد تومان در بخش پرسنلی است.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه از کل بودجه مصوب سال جاری، یک هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان برای بخش حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: از این میزان ۸۰۵ میلیارد تومان به قطار شهری، ۱۹۵ میلیارد تومان برای توسعه شبکه معابر، ۱۰۶ میلیارد تومان برای اتوبوسرانی، ۲۰ میلیارد تومان برای اتوبوس های برقی، ۹ میلیارد تومان برای اتوبوس‌های تندرو، ۱۹ میلیارد تومان برای مدیریت هوشمند، ۵۰ میلیارد تومان به بخش آسفالت معابر و ۵۲ میلیارد تومان به سایر موارد اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: اعتباری معادل ۶۸۸ میلیارد تومان به بخش خدمات شهری تخصیص یافته که فضای سبز ۳۳۹ میلیارد تومان، نظافت شهری ۱۹۱ میلیارد تومان، مدیریت بحران و ایمنی ۵۲ میلیارد تومان، بهینه سازی تأسیسات ۳۲ میلیارد تومان و زیباسازی ۲۸ میلیارد تومان از ارقام این بودجه را شامل می‌شود.

فردانی با اشاره به تخصیص ۱۶۹ میلیارد تومان از بودجه مصوب امسال به معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، خاطرنشان کرد: از این بودجه ۸۳ میلیارد تومان به برنامه‌های فرهنگی، پنج میلیارد تومان برای مباحث گردشگری، ۱۶ میلیارد تومان برای رخدادهای شهری، ۱۶ میلیارد تومان برای برنامه‌های ورزشی و ۴۹ میلیارد تومان به سایر موارد اختصاص یافته است.

وی بودجه شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان را ۸۷ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از مجموع بودجه معاونت شهرسازی و معماری ۴۸ میلیارد تومان برای احیای بافت تاریخی شهر، ۲۱ میلیارد تومان جهت بازگشایی گلوگاه‌های شهر و ۱۸ میلیارد تومان برای سایر موارد در نظر گرفته شده است.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: بودجه ۷۶۴ میلیارد تومانی برای معاونت مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان در سال جاری در نظر گرفته شده که از این میزان ۱۰۸ میلیارد تومان برای تامین معوض، ۴۵ میلیارد تومان برای ساختمان اداری و ۵۸۹ میلیارد تومان به صورت اعتبارات مشترک است.

کد خبر 341615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.