۱۸۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شیراز اضافه می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه نیازمند اعتبار ۱۲۳ میلیارد تومانی برای ترخیص ۱۸۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده هستیم، خواستار تسریع در حل مشکل و کمک به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شیراز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، زوربخش با اشاره به بررسی‌های انجام شده توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در راستای توسعه حمل‌ونقل عمومی ناوگان درون‌شهری، اظهار کرد: افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی از جمله سیستم اتوبوسرانی از مهمترین رویکردهای حاصل از نتیجه این بررسی‌ها در سال ۹۷ خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک تعیین تکلیف اتوبوس‌های خریداری شده و ورود آنها به سیستم حمل‌ونقلی، بازنگری در تدوین برنامه‌های خطوط اتوبوسرانی، توجه به مؤلفه‌های تعیین کننده کیفیت، افزایش سرعت سیستم، کاهش مدت زمان تاخیر و کاهش زمان جابه‌جایی مسافر را از مهمترین برنامه‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در سال ۹۷ برشمرد.

زوربخش به راه‌اندازی خطوط تغذیه‌رسان مکمل ایستگاه‌های مترو در سطح برخی از مناطق شیراز اشاره و در این باره با تاکید بر این نکته که به دنبال راهکارهایی برای افزایش مطلوبیت سطح دسترسی شهروندان به سیستم حمل‌ونقلی هستیم، گفت: خطوط تغذیه‌رسان، مبنایی عملی دارد بدین معنا که با ارتقای خدمات اتوبوسرانی شاهد انتقال مسافران از ایستگاه‌های مترو به سطح شهر باشیم.

وی یا تاکید بر اینکه عزم جدی برای راه‌اندازی خطوط تغذیه‌رسان حمل‌ونقلی داریم، گفت: هم‌اینک یکهزار و سی دستگاه اتوبوس در سیستم حمل‌ونقل عمومی کلانشهر شیراز مشغول به فعالیت هستند. تعدادی از اتوبوس‌های موجود در این کلانشهر هم فرسوده و اصطلاحا از رده خارج هستند اما هیچ‌یک از آنها در میان خطوط فعال حضور ندارند.

زوربخش در پاسخ به این سوال که آیا اتوبوس‌های خریداری شده و بهسازی تعدادی از خطوط مشمول یارانه دولتی خواهند شد یا نه؟ گفت: همه اتوبوس‌های خریداری شده طی سال‌های گذشته توسط شهرداری شیراز تامین اعتبار شده‌اند و یارانه‌ای به آنها تعلق نگرفته است. این مهم در حالی است که اگر دولت در خرید و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کمک کند، طبیعتا شهرداری توان خود را در جاهای دیگر مصروف خواهد کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد که به درجه‌ای از موفقیت در سیستم حمل‌ونقل ناوگان درون‌ شهری برسیم که ادعا کنیم شهروندان از درب منازل خود به سطح شهر سفر و شبکه معابر را با وسلیه نقلیه شخصی خود اشغال نمی‌کنند.

کد خبر 341567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.