تولید ۸ قلم مواد موثر ضد سرطان در کشور

سازمان غذا و دارو موفق به تولید ۸ قلم مواد موثر ضد سرطان و عقد قرار داد تولید تحت لیسانس داروهای‌ "های تک" ایرانی با یکی از ژنریک‌سازهای برتر ترکیه شده است.

غلامرضا اصغری رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایمنا در مورد اقدامات انجام گرفته در این سازمان، گفت: از زمان تصدی این پست تاکنون موفق به کاهش قیمت دارو در جهت تسهیل و تسریع برای هزینه‌هایی اجرای طرح تحول سلامت شدیم.

وی ادامه داد: رسیدن ارزش تولید داخلی به ۷۰ درصد در دولت یازدهم و ۷۱ درصد در دولت دوازدهم در حالی که در دولت دهم این مقدار ۶۷ درصد بود، یکی دیگر از اقدامات سازمان غذا و دارو در راستای حمایت از صنعت دارویی کشور بوده است.

اصغری به عقد قرارداد تولید تحت لیسانس داروهای « های تک» ایرانی با یکی از ژنریک سازهای برتر ترکیه اشاره کرد و افزود:راه‌اندازی تولید مواد اولیه تحت لیسانس شرکت‌های مواد اولیه ساز ایرانی در روسیه از جمله برنامه های سازمان غذا و دارو در حوزه داروهای های تک بوده است.

وی با اشاره به ورود ۹ قلم داروی «های تک» به بازار دارویی ایران و همچنین الحاق سازمان غذا و دارو به PIC/S، خاطرنشان کرد: تولید ۸ قلم مواد موثره ضد سرطان جدید در داخل کشور، کاهش اقلام کمبودهای دارویی از۳۰۰ به ۷۰ قلم و همچنین راه‌اندازی سیستم رهگیری و کنترل اصالت دارو به عنوان دیگر اقدامات سازمان غذا و دارو بوده است.

معاون وزیر بهداشت در ادامه به برنامه های آتی سازمان غذا و دارو اشاره و تصریح کرد: رسیدن به ارزش ریالی تولید داخلی تا ۷۵ درصد در سال ۱۴۰۰ به همراه توسعه صادرات سالیانه به میزان ۱۰ درصد سال پایه و همچنین ارتقای انطباق GMP خطوط تولید داروی داخلی به میزان ۱۵ درصد سال پایه و پیش‌بینی و پیشگیری از بروز کمبودهای دارویی، از برنامه‌های آینده این سازمان است.

کد خبر 341541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.