مناطق عشایری شهرضا، دست به گریبان بحران خشکسالی

شهرضا - رییس اداره امور عشایر شهرضا گفت: مناطق عشایری شهرضا با بحران خشکسالی و آسیب‌های ناشی از آن مواجه هستند، سال گذشته آبرسانی سیار برای ۵۰ درصد از مناطق عشایری انجام شد، اما امسال این عملیات باید برای تمامی این مناطق انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، نورالدین سهرابی صبح امروز (دوشنبه) در جلسه شورای امور عشایر شهرضا، با بیان اینکه دفتر امور عشایر این شهرستان، به عشایر شهرستان‌های دهاقان، شهرضا و جرقوه خدمات رسانی می‌کند، اظهار کرد: در شهرضا ۵۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۳۲۲۰ نفر تحت پوشش این اداره هستند.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار رأس دام عشایری در مناطق مختلف شهرضا وجود دارد، تصریح کرد: این تعداد بیشتر در مناطقی همچون اطراف روستاهای کهرویه، هونجان، هوک، پنجگان، خروس‌گلو، تنگ گله و گلاجیک، هستند.

رییس اداره امور عشایر شهرضا با اشاره به خدمات عمرانی ارایه شده با عشایر مناطق مختلف این شهرستان، گفت: لوله‌گذاری به طول دو هزار متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال در تنگ گله، سلطان خلیل و هوک، ایجاد استخر ذخیره آب به ظرفیت ۱۶۰۰ مترمکعب و با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال، از جمله این موارد بوده است.

سهرابی با اشاره به اجرای عملیات آبرسانی سیار به مناطق عشایری این شهرستان، تصریح کرد: انتقال ۱۲۰۰ مترمکعب آب با استفاده از دو تانکر و اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیون ریال، انجام شده است.

وی با بیان اینکه استمرار خشکسالی ضرورت افزایش عملیات آبرسانی سیار را افزایش داده است، اظهار کرد: مناطق عشایری شهرضا با بحران خشکسالی و آسیب‌های ناشی از آن مواجه هستند، سال گذشته آبرسانی سیار برای ۵۰ درصد از مناطق عشایری انجام شد، اما امسال این عملیات باید برای همه این مناطق انجام شود.

رییس اداره امور عشایر شهرضا از توزیع ۲۶ دستگاه پکیج خورشیدی به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال بین خانوارهای عشایری این شهرستان خبر داد و افزود: تیغ زنی ۲۷۰ کیلومتر از راه‌های عشایری با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیون ریال و احداث پل «ماشک» با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیون ریال در این مناطق انجام شده است.

وی از اجرای عملیات برق‌رسانی به عشایر مناطق «جرکان» با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد و اظهار کرد: عملیات حفر چاه آب شرب با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده در منطقع عشایری هوک انجام شده است.

رییس اداره امور عشایر شهرضا از آغاز عملیات اجرایی احداث راه «هونجان به گرموک» خبر داد و تصریح کرد: این مسیر طول ۲۲ کیلومتر طول دارد که عملیات اجرایی احداث ۱۰ کیلومتر از آن آغاز شده است.

کد خبر 341539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.