۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
جای پارک یا پارکینگ؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در نظر داریم حداقل فضای پارک را در سطح شهر ایجاد کنیم و انتخاب را به عهده شهروند بگذاریم که استفاده از پارکینگ داشته باشد یا خیر.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴۲ پارکینگ با ظرفیت ۲۲ هزار واحد برای پارک خودروها از سوی شهرداری اصفهان راه اندازی شده است، حدود ۷۰ واحد پارکینگ نیز در مالکیت بخش خصوصی شهر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در سال گذشته ۱۰ پارکینگ با مشارکت شهروندان و بخش خصوصی احداث شد در واقع شهرداری زمینه ساز ایجاد پارکینگ بود، اما پارکینگ‌ها توسط خود شهروندان احداث شد، بنابراین اگر بتوانیم امسال این موضوع را در مناطق پرازدحام انجام دهیم، می‌توان با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر شهر بیشتر بحث ایجاد پارکینگ را دنبال کنیم، البته سیاست این نیست که با ایجاد پارکینگ شهروندان را ترغیب به استفاده از خوردو شخصی کنیم، بلکه سیاست ایجاد حداقل فضای پارک در نقاطی است که اصلا پارکینگ نداریم.

صلواتی خاطرنشان کرد: در نظر داریم فضای پارک را ایجاد کنیم و انتخاب را به عهده شهروند بگذاریم و با توجه به سیاستهایی که در باب مدیریت تقاضا انجام می‌شود شهروند خودش تصمیم بگیرد از پارکینگ استفاده کند یا خیر.

وی افزود: سیاستی که امسال دنبال می‌کنیم استفاده از ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی است تا بتوانیم پارکینگ‌های سطح شهر را گسترش دهیم در این راستا درصدد هستیم بتوانیم مشوق هایی را برای شهروندان داشته باشیم تا رغبت ایجاد پارکینگ در سطح شهر به وجود آید، این رغبت را می‌توان از طریق ارائه تسهیلات در قیمت‌گذاری ایجاد کرد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: اگر بخش خصوصی در بحث ایجاد پارکینگ ورود پیدا کند به طور حتم به پتانسیل‌های شهر افزوده خواهد شد، البته به دنبال این هستیم تا از ظرفیت بخش‌های دولتی و نهادهای عمومی نیز استفاده کنیم، موضوع استفاده از پارکینگ مدارس را امسال نیز ادامه می‌دهیم تا با همکاری آموزش و پرورش بتوانیم از حیاط مدارس بیشتری در ساعات تعطیلی آنها استفاده کنیم.

صلواتی اضافه کرد: همچنین در نظر داریم از فضای باز ادارات و نهادهای عمومی و خصوصی در ساعات غیراداری استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: شهرداری امسال احداث پارکینگ در پیرامون ایستگاههای قطار شهری را دنبال خواهد کرد زیرا در نظر داریم با یکپارچه‌سازی گونه‌های مختلف حمل و نقل شهروندان را به استفاده بیشتر از مترو ترغیب کنیم در این راستا تملک پارکینگ در کنار ایستگاه میدان شهدا و ایستگاه چهارراه تختی در دستور کار است.

کد خبر 341522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.