۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
دو فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره کن

دو فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره فیلم کن حضور دارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «تاریکی» به کارگردانی سعید جعفریان و تهیه‌کنندگی رامبد جوان به بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره کن ۲۰۱۸ راه یافت.

بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره کن، جزو بخش‌های اصلی رقابتی جشنواره به شمار می‌رود که همانند بخش مسابقه اصلی جشنواره، فیلم برگزیده آن نخل طلای جشنواره را دریافت می‌کند.

در این دوره جشنواره، نزدیک به ۲۰۰ فیلم کوتاه از ایران، متقاضی شرکت در این بخش بودند که درنهایت، فیلم کوتاه «تاریکی» به‌عنوان نامزد نخل طلای فیلم کوتاه در آن حضور خواهد داشت.

این نخستین حضور بین‌المللی «تاریکی» خواهد بود و طبق اعلام رسمی جشنواره، برتران بونلو، کارگردان فرانسوی به‌عنوان رئیس هیئت‌داوران بخش فیلم‌های کوتاه و سینه فونداسیون هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن، داوران این دوره این دو بخش را رهبری خواهد کرد.

فیلم کوتاه «مثل بچه آدم»، ششمین فیلم کوتاه آرین وزیر دفتری، به تهیهکنندگی مجید برزگر و محصول انجمن سینمای جوانان ایران هم به نمایندگی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران در بخش سینه فونداسیون جشنواره کن حضور دارد.

بخش سینه فونداسیون، از بخش‌های اصلی جشنواره کن است که از سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی شده‌ و این بخش، یکی از بخش‌های رسمی (Official Selection) و رقابتی جشنواره است. فیلم‌های این بخش، توسط هیئت‌داوران بخش فیلم‌های کوتاه مورد قضاوت قرار می‌گیرند و هرساله بیش از ۲۴۰۰ دانش‌آموخته سینما از سراسر جهان، آثار خود را در این بخش ثبت‌نام می‌کنند که بین ۱۵ تا ۲۰ فیلم کمتر از ۶۰ دقیقه برای رقابت در آن انتخاب می‌شوند.

هفتاد و یکمین دوره جشنواره کن از ۱۸ تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه در شهر کن فرانسه برگزار می‌شود.

کد خبر 341491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.