برگزاری هفته فرهنگی پاریس/ ارامنه "ای سی" به اصفهان می آیند

شهردار اصفهان گفت: هفته پاریس در اصفهان برگزار می‌شود و زمینه توسعه گردشگری و تسهیل و رفت و آمد گردشگران بین شهرهای اصفهان و پاریس ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی ظهر امروز( یکشنبه) در بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به ارائه گزارش از فعالیت کمیته‌های ستاد خدماتی سفر شهر اصفهان اظهار کرد: همدلی و همراهی تمام کمیته‌های این ستاد باعث شد بهاری دلنشین در اصفهان رقم بخورد. به عنوان مثال در تخت فولاد و دیگر مکان‌های محل برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های نوروز، انسجام و همدلی به اندازه‌ای بود که مشخص نبود برنامه‌ها توسط چه بخشی اجرا شده است.

وی با تقدیر از مسئولان استانی و اداراتی همچون نیروی انتظامی، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های نوروزی تصریح کرد: از مردم شهر اصفهان نیز باید تشکری ویژه داشت چرا که میزبانی خوبی از مسافران نوروزی داشتند و به نوعی آبروی شهر را حفظ کردند.

 نوروزی قضاوت درست را در ارتقای خدمت رسانی به مردم بسیار تاثیرگذار خواند و افزود: از افرادی که در نظرسنجی‌های نوروزی انتقادی منصفانه داشتند تشکر می‌کنم. در واقع ۹۰ درصد افراد از اقدامات خدمات ارائه شده شهرداری در ایام نوروز تشکر کرده بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گزارش مختصری از سفر به پاریس و برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در این شهر ارایه داد و گفت: این اتفاق برای اولین بار در سطح جهانی رقم خورد و مورد استقبال جوانان ایرانی مقیم فرانسه قرار گرفت، جوانانی که به عشق وطن ابراز احساسات می کردند و در مقابل انجام هر کاری اشتیاق نشان می‌دادند، البته افرادی قصد تخریب و برهم زدن برنامه‌ها را داشتند که خوشبختانه موفق نشدند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در سفر به پاریس جلسه‌ای را در سازمان اقتصادی فرانسه داشتیم و در این جلسه پرسش و پاسخ مطرح شد، گفت: در طول این سفر هر روز از صبح تا پاسی از شب در جلسات مختلف حضور یافته و به خوبی سوالات جوانان و حاضران را پاسخ دادیم.

وی همچنین به دیدارش با شهردار شهر کوچک "ای سی" فرانسه اشاره کردو گفت: "ای سی" شهری کوچک در کنار پاریس است اما شهرداری محبوب و طرفدار ایران دارد. شهردار "ای سی" وزیر سابق دولت فرانسه بود که در جلسه‌ای با وی قرار بر تفاهم برای برخی از موضوعات داشتیم و نه برای امضای قرارداد.

نوروزی با بیان اینکه در دیدار با شهردار "ای سی" برخی از افراد حقایق را وارونه جلوه دادند و بد نیست این افراد به دیکشنری مراجعه کنند، افزود: ما در این جلسه تفاهم کردیم تا در آینده، شهردار منطقه ۵ اصفهان و شهردار "ای سی" قراردادی منعقد کنند تا ارامنه‌ شهر "ای سی" به جلفای اصفهان آمده و تبادل گردشگران ارامنه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در این جلسه تفاهم‌نامه‌ای امضا و از نماینده ایران در یونسکو دعوت کردیم به ایران سفر کند تا گامی در راستای افزایش تعاملات برداریم.

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با هتلداران فرانسه نیز گفت: از هتل‌داران فرانسه دعوت کردیم به ایران و اصفهان سفر کنند و پیشنهادات خود را برای هتل‌سازی و ارتقای ظرفیت‌های گردشگری مطرح کنند.

وی ادامه داد: جلسه دیگری در یونسکو با حضور ۱۸۰ کشور برگزار شد و نماینده ایران در این جلسه حضور داشت که طی ۲ ساعت گفت‌وگو و مذاکره به نتایج خوبی دست پیدا کردیم.

نوروزی خاطر نشان کرد: تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی اصفهان در این سفر ما را همراهی کردند که همراهی آنها و مشورت و تصمیم گیری دسته جمعی و انجام هر کاری بر اساس مصلحت و منفعت کشور باعث شد نتایج خوبی در این سفر حاصل شود.

وی با بیان اینکه از مجموع ۳۸ برنامه اجرا شده در این سفر در ۱۸ برنامه شرکت داشتم، گفت : اولین بار بود که اصفهان به صورت ویژه در جهان مطرح شد و اتفاقات خوبی برای بررسی ظرفیت‌های اصفهان رقم خورد.

شهردار اصفهان از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که به اهمیت این سفر توجه داشتند تشکر کرد و گفت: بر اساس نتایج به دست آمده در این سفر هفته پاریس در اصفهان برگزار می‌شود و زمینه توسعه گردشگری و تسهیل و رفت و آمد گردشگران بین شهرهای اصفهان و پاریس ایجاد می‌شود.

کد خبر 341477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.