بودجه سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان مصوب شد

بودجه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به عنوان آخرین بودجه بررسی شده سازمان‌های شهرداری در بیست و نهمین جلسه علنی شورا مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بررسی بودجه سال ۹۷ و همچنین بررسی نرخ تعرفه‌های مراکز فرهنگی، تفریحی، ورزشی و آموزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بیشترین زمان بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی را به خود اختصاص داد.

فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه افزایش بودجه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باید مطابق با افزایش درآمدهای این سازمان انجام شود، اظهار کرد: برای این امر ضروری است که سالن‌های در اختیار این سازمان سطح بندی شود و بر اساس این سطح بندی برای این مراکز سقف درآمدی تعیین شود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد درآمدهای پایدار برای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان امری ضروری است، تصریح کرد: باید به بحث بازاریابی در این زمینه بیش از گذشته توجه شود.

محمد عیدی، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در خصوص لایحه بودجه سال ۹۷ سازمان متبوعش با بیان اینکه در تدوین بودجه افزایش هزینه‌های پرسنلی که معادل ۱۹ درصد است و اعمال افزایش ۱۲ درصدی حقوق کارکنان ۱۲ درصد و همسان سازی حقوق کارکنان سازمان فرهنگی اجتماعی با سازمان ورزشی سابق مورد توجه بوده است، گفت: در این زمینه افزایش هزینه‌های سرمایه‌ای نیز معادل ۹ درصد در نظر گرفته شده که تامین تجهیزات ورزشی و هزینه‌های کاربردی را شامل می‌شود.

درآمد سازمان فرهنگی شهرداری در سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر از میزان مصوب بود

مهدی مقدری، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این خصوص به عملکرد مناسب سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۶ در این سازمان بیش از ۲۰ درصد از درآمدهای پیش بینی شده، درآمد حاصل شده است و این در حالی است که در بسیاری از بخش‌ها نسبت به درآمدها توجهی صورت نگرفته است.

اما مهدی مزروعی، عضو شورای اسلای شهر اصفهان  که یکی از مخالفان تصویب بودجه سازمان فرهنگی،‌اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان بود، گفت: این سازمان دارای بیشترین نیروی مازاد است و تصویب این بودجه مُهر تاییدی بر تقویت نیروی انسانی در شهرداری است.

محمدعیدی در این بخش و در پاسخ به مخالفت مزروعی در خصوص تصویب بودجه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: این سازمان دارای  ۱۸۴ نقطه و ۲۴۴ مرکز است که عمده این مراکز به صورت مستقیم به مردم خدمات می‌دهند، این مراکز برنامه‌ای نیستند و در صورتی که بخواهیم این مراکز را حذف کنیم در واقع دست شهرداری را از ارایه خدمات به شهروندان کوتاه کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: ما در سال گذشته علی رغم اینکه دستگاه خدماتی بوده‌ایم ۲۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم و در سال جاری با روند کاهش بودجه‌ای که اختصاص داده‌اند، مجبور شده‌ایم برای چهار میلیارد تومان اعتبار برنامه ریزی کنیم.

ورود نیروهای جدید به شهرداری در سال گذشته به صفر رسید

فتح‌الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفها نیز در خصوص تورم نیروی انسانی در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: این معضل  در همه بخش‌های شهرداری وجود دارد و در سال گذشته با هدف به صفر رساندن افزایش نیرو در صدد کنترل ورودی جدید به شهرداری گام برداشتیم.

وی افزود: در سال گذشته تقریبا افزایش نیرو در حد صفر بود. در شهرداری نقل و انتقال و نیاز بین سازمان‌های شهرداری به صورت داخلی تامین شد ودر سال جاری نیز در نظر داریم با برنامه‌ریزی دقیق تعدیل نیرو داشته باشیم و برای تسویه حساب‌ها نیز برنامه خوبی را تنظیم کنیم.

در نهایت پس از بحث و بررسی‌های لازم بودجه سال ۹۷ سازمان فرهنگی،‌اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با ۱۰ رای موافق و دو رای ممتنع از تعداد ۱۲ نفر عضو حاضر در جلسه مصوب شد.

نرخ خدمات سازمان فرهنگی مصوب شد

همچنین در بخش دیگری از دستور جلسه بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان لایحه تعرفه خدمات پیشنهادی مراکز سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت و پس از بحث و بررسی در خصوص میزان تخفیف به مناطق، مراکز، خانواده شهدا و ایثارگران، بازنشستگان و ... با ۱۰ رای موافق مصوب شد.

لایحه پیشنهادی ۱۰ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص کاهش استفاده از بطری در شورای شهر، شهرداری و سازمان‌های وابسته این نهاد نیز با حداکثر آرا و لایحه واگذاری زمین ۳۰۰ متری برای توزیع غذای گرم بین خانواده‌های بی بضاعت ر منطقه حصه نیز با ۸ رای از بیست و نهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان مصوبه دریافت کردند.

کد خبر 341474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.