۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
سارق ۱۴ ساله دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: پسر ۱۴ ساله‌ای که خود قربانی سارق دیگری شده و از حساب یکی از شهروندان به‌صورت اینترنتی برداشت کرده بود توسط ماموران پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۴ میلیون ریال به‌صورت اینترنتی از حساب وی برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم که پسری ۱۴ ساله و خارج از استان اصفهان سکونت داشت شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: متهم در اعترافات خود عنوان کرد که در فضای مجازی مشغول گشت و گذار بوده که با جوانی که خود را سهیل معرفی می‌کرد آشنا شده است تا اینکه یک روز سهیل اطلاعات کارت بانکی فردی را به نوجوان ۱۴ ساله می‌دهد و از او می‌خواهد حساب او را تخلیه و با یکدیگر تقسیم کنند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد، به شهروندان توصیه کرد: زمانی که قصد خرید و پرداخت آنلاین دارید باید بسیار مراقب درگاه بانکی باشید که در دام سارقان اینترنتی گرفتار نشوید و تنها راه تشخیص درگاه اصلی دقت در آدرس آن است که علاوه بر درست بودن آدرس باید ابتدای آدرس درگاه بانکی با عبارت https آغاز شده باشد.

منبع: پایگاه خبری پلیس

کد خبر 341449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.