ضرورت تشکیل ستاد مبارزه با کم‌آبی در شهرداری اصفهان

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ضرورت تشکیل ستاد مبارزه با کم آبی و رفع مشکلات آن، گفت: این مجموعه باید بتواند در حفظ محیط سبز شهر بکوشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین صبح یکشنبه در بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک فرارسیدن روز ارتش اظهار کرد: از همان اولین روزهای پیروزی انقلاب و در روز ۲۲ بهمن همه عناصری که آینده نگری کمتری داشتند، تاکید بر انحلال ارتش و اصرار بر تشکیل ارتش دیگری داشتند، اما هوشیاری امام خمینی (ره) مانع شد.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) همواره تاکید بر حفظ ارتش داشتند و اظهار می کردند که ارتشی‌ها برادران ما هستند، در نخستین راهپیمایی پس از انقلاب در روز ۲۹ فروردین ارتش با نظم خاصی در کنار مردم به خیابان‌ها آمدند و فریاد آزادی سردادند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ارتش ایران از مردمی‌ترین ارتش‌های جهان است که در جهت حفظ ثبات و آرامش کشور تلاش می‌کند، تصریح کرد: ارتش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی مانع از نفوذ دشمن به وطن و تجزیه کشور شد و ما هیچگاه جانفشانی‌های ارتشی‌ها را فراموش نخواهیم کرد.

وی همچنین ضمن تبریک فرارسیدن ماه شعبان اظهارکرد: چهارشنبه روز اول ماه شعبان از ماه‌های گرانقدر سال است، آنچنان که پیامبر اسلام (ص) تاکید کردند شعبان ماه من و رمضان ماه خدا است.

معین با بیان اینکه سوم ماه شعبان نیز روز ولادت امام حسین(ع) سمبل آزادگی، ایثار و فداکاری برای احیای دین پیامبر و جلوگیری از ظلم است، گفت: امام حسین(ع) جایگاه ویژه‌ای نزد مسلمانان دارد، این امام همام روز عاشورا خطاب به لشکر کفر اعلام کردند اگر دین ندارید حداقل در دنیا آزاده باشید.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) تا آخرین لحظات زندگی خود بر آزادگی تاکید داشتند، به همین جهت روز ولادت ایشان به نام روز پاسدار نامگذاری شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان سالروز ولادت حضرت زین العابدین و حضرت اباالفضل را نیز تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد مسلمانان پیرو راه امامان خود برای رسیدن به پیروزی و موفقیت باشند.

اراده لازم در تمام مسئولان برای حفظ حقوق مردم به وجود آید

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته در خصوص تامین آب آشامیدنی استان اصفهان مباحث متعددی مطرح شد، گفت:  روز سه شنبه از مدیرعامل آب منطقه‌ای و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برای حضور در جلسه تلفیق دعوت کردیم تا برای عبور از این بحران بحث و تبادل نظر انجام شود.ز شورای اسلامی شهر اصفهان آماده هر گونه همکاری برای عبور از بحران است.

وی با بیان اینکه برداشت‌های غیرمجاز در بالادست از محل حق‌آبه‌های مردم و آبی که صرف مصارف شرب و بهداشت مردم می‌شد، همچنان ادامه دارد، افزود: علیرغم تمام تلاش‌های صورت گرفته گاهی برداشت‌های جدید نیز در بالا دست اتفاق می‌افتد، اگر جلوی برداشت غیرمجاز گرفته شود و مصوبه ۹ ماده‌ای احیای زاینده رود اجرا شود، مشکلات کمتری وجود خواهد داشت.اراده لازم در تمام مسئولان برای حفظ حقوق مردم به وجود آید.

شهرداری از زاینده رود برداشتی ندارد

وی افزود: امروز در شهرها شاهد اعتراضاتی در خصوص عدم تامین حقوق قانونی کشاورزان هستیم که امیدواریم با جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز و تامین حقابه کشاورزان این اعتراضات پایان یابد.

معین یادآور شد: در هفته گذشته گزارشی از معاونت خدمات شهری در خصوص برنامه‌ریزی در ارتباط با صرفه جویی در آب مصرفی شهرداری ارایه شد و این موضوع به اثبات رسید که طی سال‌های گذشته شهرداری اصفهان برای آبیاری فضاهای سبز هیچ برداشتی از آب زاینده رود نداشته و تمام نیازهای آبی خود را از محل تصفیه پساب آب شهری تامین کرده است.

امسال نیمی از آب مصرفی شهرداری صرفه‌جویی می‌شود

وی با بیان اینکه شهرداری پیشگام در صرفه جویی مصرف آب بوده است، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان امسال معادل بیش از نیمی از آب مصرفی را به عنوان صرفه جویی در نظر گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ضرورت تشکیل ستاد مبارزه با کم آبی و رفع مشکلات آن، گفت: این مجموعه باید  بتواند در حفظ محیط سبز شهر بکوشد.

وی اظهار کرد: هفته گذشته، نکوداشت هفته فرهنگی اصفهان در شهر پاریس کلید خورد تا ظرفیت‌های بالقوه اصفهان به عنوان مروارید شرق آسیا، مرکز فرهنگی و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی بیشتر معرفی و جایگاه ویژه شهر اصفهان در سطح بین المللی گوشزد شود.

هفته فرهنگی اصفهان در پاریس پربار بود

معین تاکید کرد: از اینکه در پاریس چنین هفته‌ای برگزار شد، ابراز خشنودی می کنیم، زیرا هفته پرباری برای معرفی شهر اصفهان و بزرگداشت این شهر برگزار شد که امیدواریم آثار و برکات آن را در آینده نزدیک ببینیم و شاهد باشیم جایگاه بالاتری برای شهر اصفهان در سطح بین المللی رقم می خورد.

وی اظهارکرد: دروازه های شهر اصفهان همیشه برای ورود گردشگران سراسر دنیا باز است.

کد خبر 341439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.