یاوری:اگر هواداران پیشنهادی داشتند باید به موقع می گفتند

محمود یاوری مشاور فنی و عضو کمیته فنی باشگاه سپاهان معتقد است که بازی های خانگی برای بازیکنان تیم فشار و استرس مضاعفی را ایجاد می کند و همین موضوع سبب شده بازیکنان از بازی در این تیم ناراحت باشند.

محمود یاوری مشاور فنی باشگاه سپاهان و عضو کمیته فنی این تیم  در خصوص دیدار برابر صنعت نفت آبادان که با تساوی یک بر یک خاتمه یافت، توضیح داد: فکر می کنم بچه های سپاهان هر کاری کردند و فقط گل نزدند و حاکم مطلق زمین بودند. صنعت نفت هم روش پیکان را پیش گرفته بود و عقب نشسته بود. این نشان می دهد باید بیشتر کار کنیم و تونل های برای راهیابی به عمق دفاع حریف پیدا کنیم.

وی با اشاره به موقعیت های زیادی که مهاجمان سپاهان در مقابل صنعت نفت از دست دادند، افزود:  فکر می کنم ما در زدن ضربات آخر یک مقدار بی دقت هم بودیم که این هم به خاطر فشار و استرس زیادی است که بازیکنان تیم دارند.

یاوری در ادامه با انتقاد از رفتار برخی هواداران سپاهان، خاطرنشان کرد: برخی هواداران فکر می کنند، این تیم همان سپاهان است. هواداران واقعی سپاهان در خانه می نشیند و یک سری به استادیوم می آیند و با آبروی باشگاه بازی می کنند.

پیشکسوت باشگاه سپاهان در مورد شعارهایی که برعلیه ابراهیم زاده سر داده شد، بیان کرد: آقای ابراهیم زاده آمریکا بود که پیشنهاد باشگاه به او رسید؛ با این حال قبول کردند و آمدند ولی رفتارهایی که می شود، چندان درست نیست. من این حق را دارم که بگویم که شما هواداران اگر پیشنهادی داشتید باید به موقع می گفتید؛ یعنی همان زمانی که تیم در حال بسته شدن بود و حالا باید صبر کنید تا مراحل ماندن انجام شود و سپس در مورد بستن تیمی قدرتمند تصمیم گیری کنیم.

مشاور فنی سرمربی تیم فوتبال سپاهان با اشاره به اینکه بازیکنان تیم جوان و متوسط هستند، اظهار داشت: این تیم ظرفیتش همین است. اکثریت بازیکنان تیم متوسط و جوان هستند، نه بازیکنان با تجربه. اتفاقا جوان ها هم از بازیکنان آکادمی باشگاه هستند و مقابل فشارها کم می آورند.

وی با اشاره به کارنامه ابراهیم زاده و مجموع کادر فنی در زمان مسئولیت این چهره اضافه کرد: ما ۷ بازی در زمان آقای ابراهیم زاده داشتیم و من هم از همان زمان با تماس آقای تابش و درخواست ایشان برای کمک به تیم آمدم. در این مدت بیرون از خانه نتایج خوبی گرفتیم ولی در ورزشگاه خانگی نتایج خوبی نمی گیریم، که نشان از فشار بالای بازی در نقش جهان دارد.  ما به زمان نیاز داریم و در موقعیت بسیار سختی قرار گرفته ایم. تماشاگران بازیکنی که مثلا برای زدن یک کرنر می رود را تشویق می کنند ولی وقتی بد می زند، همان لحظه شعار می دهند. تماشاگران عامل موفقیت تیم هستند. فکر می کنم اگر هواداران واقعی سپاهان از خانه بیرون بزنند و به ورزشگاه ها بیایند، بازیکنان سپاهان هم بهتر می شوند.

مربی سابق تیم ملی در مورد شرایط بسیار سخت بازیکنان تیم توضیح داد: بازیکنان سپاهان ناراحت هستند از اینکه در سپاهان بازی می کنند. تماشاگری که به بازیکنی توهین می کند، در واقع چون در یک باشگاه و مجموعه هستند، این توهین به خودش باز می گردد. امیدوارم این پند پدرانه من را گوش کنند و بدانند که به خطا می روند. 

وی ادامه داد: در مقابل پیکان و صنعت نفت حداقل ۳۰ موقعیت خلق کردیم، که به خاطر بی دقتی و استرس نزدند. بچه ها خیلی نگران هستند. امیدوارم در دو بازی آینده، هواداران نقش خود را بهتر انجام دهند، چون عمری با این تیم بوده اند و انتظار دارم تحمل و صبوری کنند.

یاوری در پاسخ به این سوال که هواداران سپاهان دو سه سال بسیار سخت را تجربه کرده اند و با این وجود آیا شما به آنها حق می دهید یا خیر، توضیح داد: به هواداران حق می دهم، چون در همین بازی آخر هم تا لحظه آخر تیم را تشویق کردند ولی چند حرکت بد در اواخر بازی اتفاق افتاد. هوادار بعد از ظهر جمعه را به جای گذراندن وقت با خانواده اش به استادیوم می آید و انتظار دارد. من به هوادار حق می دهم ولی حق توهین نه. از دهن هواداران سپاهان حرف بد نباید بیرون بیاید؛ چون دکترها مهندس های بسیاری از باشگاه شاهین و سپاهان بیرون آمده اند و خیلی ها را این تیم پرورش داده و به جامعه فوتبال نشان داده؛ ضمن اینکه هواداران بزرگی هم این تیم داشته. همان تماشاگران الان ارمغانشان را به بازار آورده اند. سپاهان  سزاوار نیست که این ارمغان و این چیزی که به ما رسیده را اینطور مدیریت کنیم.

مشاور فنی باشگاه در خصوص عملکرد تابش افزود: من مطمئنم آقای تابش بی گدار به آب نمی زند و با تشکیل اتاق فکر و با صبوری و شکیبایی تصمیمات خوبی برای فصل آینده گرفته خواهد شد.  

یاوری در خصوص اینکه چه تضمینی برای موفقیت سپاهان در فصل آینده و پاسخ دادن به انتظارات هواداران وجود دارد، گفت: اگر که ما را از خودشان می دانند، باید بدانند که سپاهان بوی شاهین دارد. ما نمی گذاریم که تیم ضعیف بسته شود و قول می دهم همان سپاهان همیشه قهرمان را دوباره به آنها برگردانیم. من شعار نمی دهم و قول می دهم با درایت آقای تابش تیمی می سازیم که همان سپاهان همیشگی باشد.

منبع: ورزش۳

کد خبر 341429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.