۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
تولد یک نوزاد پس از مرگ والدین

یک نوزاد چینی در شرایطی چشم به جهان گشوده است که والدینش ۴ سال پیش در یک سانحه رانندگی جان باخته اند. تولد این کودک مرهون دور زدن قانون از طریق علم است

به گزارش ایمنا و به نقل از سی‌نت، یک نوزاد چینی تازه متولد شده به شدت در رسانه‌های چین خبرساز شده است. نوزادی که تولدش هم قانونی است و هم غیرقانونی!. اما ماجرا از چه قرار است ؟

 ۴ سال پیش یک زوج چینی که با شرایط طبیعی قادر به بچه دار شدن نبودند، تصمیم گرفتند با روش لقاح مصنوعی به آرزوی خود جامه عمل بپوشانند. اما این زوج مدتی کوتاه پس از انجام مراحل اولیه لقاح مصنوعی و ارائه ژن‌ها وبافت‌های مورد نیاز برای این کار در یک سانحه رانندگی جان باختند.

اما نمونه های ارسالی آن‌ها به بانک ژنتیک در چین، همچنان فریز شده باقی ماند، مدتی بعد والدین این زوج با مراجعه به این مرکز درخواست کردند تا با نمونه های ژنتیکی فرزندانشان، نوه خود را با رحم جایگزین به دنیا بیاورند

اما این درخواست به سبب موانع قانونی رد شد. چرا که طبق قوانین چین تولد این نوزاد ممنوع بود. در نتیجه آن ها تصمیم گرفتند با یک روش علمی قانون را دور زده و نوه خود را به دنیا بیاورند.

با توجه به این که هیچ کلینیکی در چین این عمل را نمی پذیرفت. آن ها نمونه های فریز شده را تحویل گرفت و به لائوس سفر کردند. سپس با کمک لقاح مصنوعی و رحم جایگزین، نمونه های فرزندان خود را با کمک رحم یک مادر جایگزین لائوسی به جنین تبدیل کردند. این جنین نیز پس از ۹ ماه متولد شد. نوزاد پسر بود و تیانتیان نام گرفت.

جالب است بدانید این پدربزرگ و مادربزرگ با اراده، برای موفقیت خود نزدیک به یک سال در دادگاه‌های چین مبارزه کردند، اما پس ازعدم موفقیت از این روش میانبر استفاده کردند. آنها به لائوس رفتند، جایی که جایگزینی رحم یک  تجارت قانونی بود .

سپس ،پس از انجام عمل لقاح، مادر جایگزین را به چین آوردند  تا اطمینان حاصل کند که کودک در خاک چین متولد می شود و شهروند قانونی کشور خود است .

مادر جایگزین برای اخذ ویزای توریستی به چین سفر کرد و پس از تولد نوزاد نیز همه ۴ پدربزرگ و مادربزرگ مجبور بودند در آزمایش‌های  DNA و آزمایش های خون شرکت کنند تا  اثبات کنند که این که کودک نوه خودشان است.

کد خبر 341399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.