توزیع عادلانه آب مهم ترین خواسته کشاورزان لنجانی است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت:حرف دل امروز کشاورزان استان اصفهان و به خصوص کشاورزان شهرستان لنجان این است که توزیع عادلانه آب مورد توجه قرار گیرد تا سختی ناشی از کم‌آبی تنها بر دوش کشاورزان استان اصفهان و شهرستان لنجان قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست کشاورزان شهرستان لنجان با استاندار اصفهان با بیان اینکه ما خود را موظف می‌دانیم با تمام توان از کشاورزان حمایت کنیم، اظهار کرد: امروز باید از تلاش‌های بی وقفه استاندار اصفهان در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه آب تشکر کرد چراکه ایشان با آغاز فعالیت خود به عنوان استاندار احساس کردند رفع بحران آب اولویت نخست استان است.

وی افزود: استاندار اصفهان به عنوان رییس احیای زاینده‌رود تاکنون تلاش‌های بسیاری را انجام دادند تا مسایلی که در دهه‌های اخیر مورد غفلت قرار گرفته بود را جبران کنند و در همین مدت کوتاه نیز موفقیت‌های چشم‌گیری حاصل شده است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: حرف دل امروز کشاورزان استان اصفهان و به خصوص کشاورزان شهرستان لنجان این است که توزیع عادلانه آب مورد توجه قرار گیرد تا سختی ناشی از کم‌آبی تنها بر دوش کشاورزان استان اصفهان و شهرستان لنجان قرار نگیرد.

وی ادامه داد: کشاورزان شهرستان لنجان افرادی فهیم هستند و به‌خوبی می‌دانند بحران به‌وجود آمده در حوزه آب در طولیان سال‌های اخیر کم سابقه بوده و بر همین اساس قطعا بحران کم‌آبی را بهتر از دیگر اقشار جامعه درک می‌کنند، اما سخن به حق آنها این است که اگر با کم آبی مواجه هستیم استان‌های همجوار نیز باید در مصرف آب دقت و صرفه جویی کنند چراکه عدم توجه به این موضوع باربحران کم آبی را تنها به کشاورزان این منطقه و استان اصفهان تحمیل خواهد کرد.

صفرخانلو اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته در چند ماهه گذشته در مجموعه استانداری اصفهان بیانگر این پیام است که مسئولان ارشد استان پیام کشاورزان را به‌ خوبی دریافت کرده‌اند و قطعا تأکید استاندار اصفهان به صنایع منطقه در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب خام و حرکت به سمت مصرف پساب شهری یکدیگر از مسایلی است که در حوزه آب دارای اهمیت ویژه است.

وی عنوان کرد:امروز استفاده از پساب فاضلاب شهری در صنایع یک اصل اجتناب‌ناپذیر مبدل شده و کاهش ۲۵ درصدی استفاده از آب زاینده رود گام موثری است که در مدت زمانی کوتاه ابلاغ شده و این خود بیانگر عزم جدی مسئولان برای مقابله با کم‌آبی است.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: قطعا برگزاری نشست‌های مختلف با مسئولان ارشد استان‌های همجوار یکی دیگر از اقدامات مهم در حوزه مصرف آب است که می‌تواند عدالت در مصرف آب را رقم بزند.

وی افزود: کشاورزان قشر زحمت‌کشی هستند که در همیشه و همه‌جا حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت بوده و خواهند بود و همواره مطالبات خود را به صورت قانونی پیگیری کرده‌اند و با اقدامات صورت گرفته شکی نیست که در آینده نزدیک رودخانه زاینده رود احیا و مشکلات این قشر زحمت‌کش قطعا مرتفع خواهد شد.

صفرخانلو تصریح کرد: امروز مردم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و بر همین اساس مردم در بخش‌هایی همچون کشاورزی گلایه‌مند هستند و باید توجه داشت این گلایه‌مندی به‌حق بوده چراکه در شهرستانی همچون شهرستان لنجان کشاورزان به دلیل کمبود منابع آب با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند و همانطور که مطرح شد شاید تاکنون کشت جایگزینی که بتواند معیشت این قشر زحمت‌کش را تامین کند به انها معرفی نشده است.

وی ادامه داد: زمانی که به‌طور مثال به کشاورز گفته می‌شود به جای کشت برنج به سمت کاشت درختان مثمر حرکت کند نباید این موضوع را فراموش کرد که برای به ثمر نشست این درخت مدتی زمانی باید طی شود از این‌رو ما در تلاش هستیم به قشر زحمت کش کشاورز کمک کرده تا دغدغه‌های آنها به صورت کارشناسی کاهش یافته و مرتفع شود.

کد خبر 341344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.