تولیدکنندگان با اطمینان به آرامش بازار ارز، برنامه ریزی کنند

رییس جمهور گفت:مزیت سیاست جدید ارزی آن است که تولید کنندگان و واردکنندگان کالاهای مورد نیاز کشور می توانند با اطمینان نسبت به آرامش در بازار ارز، برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، جلسه ستاد اقتصادی دولت صبح پنجشنبه با حضور حسن روحانی رییس جمهور برگزار  شد و دستورالعمل های مرتبط با  سیاست های اتخاذ شده در خصوص مدیریت بازار ارز مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گرفت.

در این جلسه دستور العمل های عملیاتی تدوین شده بر اساس سیاست های مدیریت بازار ارز برای مصارف مسافرتی، دانشجویی، درمانی و کلیه مصارف خدماتی و تجاری پس از بحث و بررسی مورد تصویب قرار گرفت.

رییس جمهور در این جلسه با تاکید بر تاثیر شفافیت و روشمند شدن اختصاص ارز برای مصارف گوناگون در ایجاد آرامش در بازار سرمایه: باتوجه به مصوبات اخیر دولت در مدیریت بازار ارز ،

تمامی دستگاه ها با محوریت بانک مرکزی باید دستورالعمل های عملیاتی مصارف ارزی کشور را به دقت اجرا کرده و این دستورالعمل ها برای مصرف کنندگان مختلف اعم از تجار، فعالان اقتصادی،

دانشجویان، مسافران و سایر مصارف به شکلی دقیق تبیین و اجرا شود.

دستگاه های اقتصادی با همکاری دستگاه های نظارتی باید با استناد به دستورالعمل های ابلاغی ، با دقت و جدیت اجرای آن را دنبال کرده تا ضمن تسهیل در ارائه ارز ، در مسیر حذف روشهای غیرقانونی و واسطه گری ها تلاش کنند.

وی ادامه داد: مزیت سیاست جدید ارزی آن است که تولید کنندگان و واردکنندگان کالاهای موردنیاز کشور می توانند با اطمینان نسبت به آرامش در بازار و نرخ ارز، برای آینده برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند.

با توجه به تامین همه ارزهای مورد نیاز تولیدات داخلی با نرخ اعلام شده ، نگرانی ها نسبت به افزایش قیمت کالاها برطرف شده است.

کد خبر 341329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.