برگزاری جشنواره‌ها توسعه گردشگری را تسریع می‌بخشد

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری به مطالبه شهروندان در زمینه توسعه گردشگری شهری اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها مسیر این توسعه را تسریع بخشیده و در این زمینه اعضای شورای اسلامی شهر همواره حامی این برنامه ریزی‌ها بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، محمد محبوب در اولین جلسه علنی شورای شهر در سال جاری با اشاره به عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری در ایام نوروز اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های نوروزی شهرداری در راستای سیاست‌گذاری های شورای اسلامی شهر، در کمیسیون فرهنگی اجتماعی این شورا تبیین و بر اساس دستورات شهردار مرکز استان برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

وی با تاکید بر رویکرد گردشگری و ایجاد فرصت های شغلی جدید ادامه داد: ساری، مرکز استان با اجرای مدیریت نوین در پروژه‌های عمرانی، تفریحی و گردشگری طی پنج سال اخیر به هویت شهری پویا رسیده است.

محبوب به مولفه‌های شهر پویا اشاره کرد و افزود: شهر که پویا شود، فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد می‌شود و در این زمینه گردشگری نقش موثری خواهد داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری رویکرد گردشگری را راه حل توسعه مرکز استان مازندران و نیز گام موثر در ایجاد درآمد پایدار دانست و گفت: تحقق این امر نیاز به برنامه ریزی و اجرای سخت افزارها و نرم افزارهای گردشگری دارد.

وی به مطالبه شهروندان در زمینه توسعه گردشگری شهری اشاره کرد و  ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها مسیر این توسعه را تسریع بخشیده و در این زمینه اعضای شورای اسلامی شهر همواره حامی این برنامه ریزی‌ها بوده‌اند.

محبوب با یادآوری اینکه گردشگری شهری با ارزش‌های محیطی، میراث فرهنگی و تاریخی هر شهر ارتباطی تنگاتنگ دارد،گفت: حفظ و احیای آیین‌ها و سنت‌ها، اجرای زیباسازی و نمایش هویت بومی، معرفی و شناسایی اماکن تاریخی و مذهبی، رونق بخشی اقتصادی و اشتغال‌زایی مبنای تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در ایام منتهی به نوروز معاونت فرهنگی اجتماعی با برپایی 4 بازارچه، زمینه درآمدزایی هنرمندان، زنان توانمند، سرپرست خانوار رافراهم کرده است، افزود: یکی از دستاوردهای این بازارچه‌ها، ارائه و فروش تولیدات مشاغل خانگی  اعضای سراهای تداوم بوده که سرآغاز توانمندسازی بانوان در محله‌ها و مناطق مختلف است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری ادامه داد: شهرداری ساری با برنامه‌ریزی و اجرای تورهای رایگان ساری گردی، طبیعت گردی و همچنین بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی، فعالیت‌های ورزشی و تفریحات سالم گام موثری در شناساندن ظرفیت‌های گردشگری ساری به علاقمندان و مسافران نوروزی بر داشته است.

وی با قدردانی از حمایت‌های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ساری در اجرای برنامه‌های نوروزی این معاونت، خاطر نشان کرد: در ایام نوروز بیش از 3 هزار گردشگر با 50 دستگاه اتوبوس بیش از ده هزار بازدید از اماکن تارخی و تفریحی شهر ساری داشتند.

کد خبر 341319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.